Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: fjärrlås

  1. #1

    fjärrlås

    Hej..
    Har precis köpt en Wide Glide 2000 som har en typ fjärrlås som måste aktiveras innan man kan starta den

    Min fråga är, är det ngn som vet hur man kopplar bort den om det nu överhuvudtaget går att göra det.

    Gärna bild eller ritning på hur man går till väga.


    Med vänlig hälsning

    Torbjörn

  2. #2
    Bara att koppla bort. Den gröna kabeln som går till den runda boxen ska bara skarvas ihop då den gär till starten. Den är klippt och den går in i larmboxen och ut igen till starten. sitter strömtjuvar på blinkers kablarna det är bara att ta bort.

  3. #3
    Tack för tipset
    Nästa fråga
    Vilka strömtjuvskablar är det som går till blinkers

  4. #4
    Bara att följa från larmboxen och ta bort alla kablarna som går till den.

  5. #5
    Tjaba Pulare
    jag hittar ingen rund box
    Är det på årsmodell 2000 som det skall gå att göra som du beskriver
    Med vänlig hälsning Torbjörn

  6. #6
    Ja på min softail springer 00:a så fanns det en rund larmbox under sadeln. Ska kolla om jag har den kvar så kan jag ta en bild på den. Har du en liten röd diod på sidan av mätarhuset också ?

  7. #7

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Pulare Visa inlägg
    Ja på min softail springer 00:a så fanns det en rund larmbox under sadeln. Ska kolla om jag har den kvar så kan jag ta en bild på den. Har du en liten röd diod på sidan av mätarhuset också ?
    Nej det finns ingen diod och inget larm
    Det är startspärren jag vill bli av med

  9. #9
    Det är inget larm utan en startspärr som var på 00:orna . Har du en rund fjärrkontroll med en stor knapp i mitten som kom på 01 modellerna så är det Harley´s egna larm/startspärr och det är bara att byta ut det mot en blinkersmodul

  10. #10
    Nej det är en silverfärgad (krom) avlång historia 30X60mm med två svarta knappar
    Tror det står VECTA Protected på baksidan och en liten Harley klisterlapp

  11. #11
    OK leta då efter den runda boxen som du ser i länken jag la in tidigare. Den kan vara dold under tanken eller framför bakhjulet under skydds skärmen

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Pulare Visa inlägg
    OK leta då efter den runda boxen som du ser i länken jag la in tidigare. Den kan vara dold under tanken eller framför bakhjulet under skydds skärmen
    Är det den stora svarta cylindern i storlek med en tom toarulle som är startspärren?
    I så fall är det en hel del kablar att rota rätt i

  13. Följande användare tackar Märta för detta inlägg:

    Pulare (2018-08-23)

  14. #13
    V.I.B Ravens avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Norrbotten
    Inlägg
    77
    Tackad: 2

    Jo du har nog hittat rätt.
    På min Deuce 00 så var VECTA startspärren svart cylinder(om jag minns rätt) som satt fast med buntband under sadeln. Vill minnas att det satt en etikett på som det stog VECTA på.
    Jag hade också en röd diod på sidan om mätarhuset på tanken och den kromade fyrkantiga fjärren.
    Dessa startspärrar eftermonterades i Sverige. Så den är in skarvad i befintligt elsystem.

    Jag vill minnas att det var 8 kablar in/ut ur VECTA spärren.
    1st till höger blinkers,
    1st till vänster blinkers.
    2st till Lysdioden.
    2st start spärr in och ut. Dvs den gröna kabeln som Pulare skriver ska inte gå in i spärren utan kopplas ihop utanför.
    1st till batteri plus
    1st till GND/batteri minus.

    Gör som Pulare beskriver och koppla ihop den gröna kabeln utanför startspärren så ska den vara satt ur spel.
    Får du det att funka så kan du ju sen ta på dig elektriker hatten rotrycka hela skiten.

  15. Följande användare tackar Raven för detta inlägg:

    Pulare (2018-08-23)

  16. #14
    Citat Ursprungligen postat av Märta Visa inlägg
    Är det den stora svarta cylindern i storlek med en tom toarulle som är startspärren?
    I så fall är det en hel del kablar att rota rätt i
    Helt rätt inga problem att det är många kablar bara du skarvar ihop den gröna till startmotorn

  17. #15
    Tack
    Då vet jag var jag skall börja
    Får göra en djupdykning under sadeln (trångt som tusan)man skulle vara skapt som ET mao. långa smala fingrar

  18. #16
    Citat Ursprungligen postat av Märta Visa inlägg
    Tack
    Då vet jag var jag skall börja
    Får göra en djupdykning under sadeln (trångt som tusan)man skulle vara skapt som ET mao. långa smala fingrar
    Nu är skiten väck. Det tog ngr timmar men nu slipper man oroa sej för att batteriet tar slut i fjärren
    Senast redigerat av Märta den 2018-11-08 klockan 18:18.

  19. Följande användare tackar Märta för detta inlägg:

    Pulare (2018-09-06)

Liknande ämnen

  1. Ram,fjädring
    Av Pärtan i forum Harley-Davidson Tekniska frågor
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-03-26, 17:39
  2. Pumpa fjädringen, Electra -89
    Av Ice i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-08-13, 20:35
  3. Racetech-fjädrar till Sportster
    Av Martin i forum Säljes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-05-02, 18:27
  4. Sadel fjädring solo seat
    Av Snickarn i forum Säljes
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-03-27, 10:06
  5. Fjädring
    Av Häggen i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-07-18, 22:16

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •