Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Nyare hojar och dess teknik/elektronik!!!

  1. #1

    Nyare hojar och dess teknik/elektronik!!!

    Skum rubrik....
    Hursomhelst,ni som åker nyare hojar,säg efter 2015,hur pålitlig är all teknik som dom är fullproppade med???
    Själv är jag lite old school och halkar runt på min -84 Electra,och den bara går o går,samma med min -02 fxst(förgasare),den går jäkligt bra rent maskinellt,men larm o startspärr lever ju sitt eget liv emellanåt!!
    Hur mycket kan man göra själv på en insprutare med lambdasonder o startspärrar,larm,gps,osv osv....Håller den i 10år?
    Å andra sidan kanske dom går så bra original så man slipper leka med andra avgassystem och luftfilter mm mm.
    Anledningen till att jag frågar är att jag snöat in på Road Glide,skulle faktiskt kunna tänka mej att sälja båda mina trotjänare och köpa mig en!
    Vad säger den objektiva expertisen??

    //Robban

  2. #2
    Jag är absolut ingen expert men med en Super Tuner eller liknande enhet kan man justera rätt mycket (ECU-mappning). Går hojen inte bra är den i regel felaktigt justerad. De första insprutarna är betydligt mer än 10 år gamla, vad jag har hört ska det inte vara några större problem?

  3. #3
    Ja Delphisprutet kom väl redan -99 så vi närmar oss ju 20år på den biten.Men idag är det ju väldigt mycket annat runt omkring som känns ha en begränsad livslängd...Svårt läge !!

    //Robban

Liknande ämnen

  1. Custompaint och extreme art Airbrush teknik
    Av Simon811 i forum Säljes
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-10-31, 19:10
  2. Sadelmakare för hojsadel i Stockholm och dess omnejd?
    Av walktheline i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-07-01, 19:25
  3. Artikel: Conrad-fordonstillbehör, verktyg och elektronik m.m
    Av admin i forum Artiklar från ForumBladet
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-11-06, 19:10
  4. Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-10-04, 12:29
  5. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-08-26, 19:40

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •