Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Breakout 2014

  1. #1

    Breakout 2014

    Hej. Precis gått med i detta forum. Åkt Ducati i många år, äntligen dax för en Harley, har bestämt mig för en breakout runt 2014. Står precis inför ett köp, jippi ho..!!
    Nu till en fråga....
    Gillar det slimmade stuket bak, skärmen tätt nära däcket, har kikat runt på olika bakskärmar till detta. Förstår att för att uppnå detta krävs en sänkning bak. Har läst lite här och där på webben, ibland finns info kring att luftfjädring krävs för att få till detta stuk, typ legend mfl. Dessa är ju dock otäckt dyra!
    Finns det någon som har erfarenhet kring detta? Hoppas på att kunna köpa en vanlig sänksatts tex från Arlen Ness eller liknande, finns med priser mellan 1500-2000kr, bättre än 25-30 tusen..!!
    Dessa skärmar är ju oxå galet dyra, typ rick’s, thunderbike. Kanske man kan hitta en beggad originalskärm och kapa eller köpa ett ”skärmämne” och gå loss på..??
    Skönt med lite feedback på detta och hur det påverkar körningen, blir den för låg i kurvor etc.. vill bara poängtera att jag åker gärna snyggt (i mitt tycke&smak) på bekostnad av komforten... stuket är mkt viktigt för mig!!
    Hade åkningen enbart handlat om väghållning och köregenskaper mm då hade jag nog behållt Ducce monstret 1100... den hade ju allt det där + ljudet.. men har suktat efter en lite fetare, kompakt, slimmad & ”låg” Harley i många år, äntligen dax..!!
    Jag vill rida med still ;-) och köra lite lugnare än tidigare...
    Med vänlig hälsning,
    Groover76
    Senast redigerat av Groover76 den 2018-07-18 klockan 11:34.

  2. #2
    Nykomling
    Reg.datum
    Jul 2019
    Inlägg
    1
    Tackad: 0

    Hur har det gått?

    Hej, helt ny här på forumet. Har en FXSB 2017 och har samma inställning och funderingar som du. Vill sänka bak, flytta fram pegs lite, få till en snygg solisadel och gärna ännu slimmare skärm... Har du kommit framåt och har lite erfarenheter att dela?
    Mvh BoA

Liknande ämnen

  1. Breakout tappat orken.
    Av Tedin i forum Harley-Davidson Tekniska frågor
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2018-01-07, 07:16
  2. Breakout-15
    Av Glasspanna i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-08-31, 21:28
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-12-27, 07:50
  4. Softail breakout...
    Av Mulle_75 i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2015-03-23, 14:40
  5. Köpa Breakout ???
    Av CC10 i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2015-02-17, 21:30

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •