Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Snart en två barns pappa med ett stort projekt i ett garage med för lite tid och/eller pengar

  1. #1

    Wink Snart en två barns pappa med ett stort projekt i ett garage med för lite tid och/eller pengar

    Hejsan folket!

    Jonas heter jag, 35 år med metall i fingerspetsarna. Bor på en gård i Bjärnum utanför Hässleholm och plockar isär ett hemmabygge som kunde ha kostat mig livet. Gubben som lyckats få den igenom SFRO's regbesiktning hade nog tummen mitt i ögat och kontrollanten måste ha blivit drogad som han släppte igenom den. Den döptes dessutom till "Eegle"*, och har man något emot örnar på alla lock och överfall så kan man trösta sig med att ljudet ifrån 127" låter jäkligt brötigt högt och gött.

    Men nu ska det bli ordning på åbäcket tänkte jag, så jag kan få lite valuta för pengarna.
    Så jag sällar mig till edert sällskap för jag kan behöva ett tips eller två om hur jag kan/ska gå tillväga för att pussla ihop bitarna.

    Må hälsa bistå er väl! / JB

    *OBS inte någon felskrivning

  2. Följande användare tackar Weirdiac för detta inlägg:

    Y62 (2018-07-03)

  3. #2
    V.I.B Ravens avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Norrbotten
    Inlägg
    77
    Tackad: 2

    Välkommen och lycka till.

  4. #3
    V.I.B minhojs avatar
    Reg.datum
    Apr 2014
    Ort
    Förort
    Inlägg
    270
    Tackad: 53

    Välkommen hit!
    Vad var det som var livsfarligt med hojen?
    Bild kanske?

  5. #4
    Tack så mycket.

    Det började med att jag fick en ordentlig el-kyss utav styret när jag var ute och åkte. Efter det så gick huvudsäkringen titt som tätt vid fett gaspådrag. Sen så hörde jag ett rejält snabbt tickande högt ljud vid min senaste färd, bromsskivan vart rödglödgad och bromsoket helt sönderslaget.

    På det hela såg el-systemet ut som ett kråknäste lyft ur en stridsvagn ifrån 50-talet, samt att gubben hade satt dit ett 280 däck i bak, bytt sving men sket helt i vad distanser hette och pressade ihop svingen så att hjulet inte gled på axeln.

    Bild, jo det kan la gå o fixa men den ser inte ut mycket för världen just nu.

  6. Följande användare tackar Weirdiac för detta inlägg:

    Caspher (2018-07-08)

  7. #5
    OOOH 😔

Liknande ämnen

  1. Svar: 27
    Senaste inlägg: 2019-01-09, 20:38
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-06-24, 09:12
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-04-18, 23:05
  4. Har ett stort garage här i norr :)
    Av Tragiskt i forum Off Topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-01-07, 16:25

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •