Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Verkar dricka mycket?

  1. #1
    Nykomling
    Reg.datum
    May 2018
    Inlägg
    4
    Tackad: 1

    Verkar dricka mycket?

    Ny HD ägare, köpte hoj i helgen lite spontant😀, det blev en sportster XL 883 -06 som är konverterad till 1200 cc med kit.
    Sitter Screaming Eagle rör på samt någon ” misura” förgasare eller vad den nu hette, men efter lite körande med peanut tanken så uppskattar jag att den drar lika mycket per mil som tanken är stor, ca 1l/mil, är detta normalt och om inte vad titta på. Mycket tankande är det😟,, säljaren sa att batteriet var hyggligt nytt från batterilagret, men jag är närmre batteritorsk än sopatorsk vid körning, fick ringa vägassistans idag efter att tankat, stendöd efter ett par tre minuter ( tror jag vred av täningen), känns som den klarar ca 3-4 starter efter det att den underhållsladdat över natten, men startar utan minsta tvekan då.
    Ja, men det är väl såhär det är att kliva in i HD-världen😜, kände mig som de som man såg leda gamla stånkade förr vid vägrenen.....

    Anledning till den höga förbrukningen?
    Dåligt batteri?

    Tacksam för tips...

  2. #2
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    328
    Tackad: 30
    Det låter som det är fel på både laddning och bestyckning.
    Min 2028cc-sportster drar 0,6 per mil i 90-110 km/h ungefär. Lämna in den till ngn kunnig HD-mek med bromsbänk.

  3. #3
    Nykomling
    Reg.datum
    May 2018
    Inlägg
    4
    Tackad: 1
    Tack, ja så får det bli!
    Senast redigerat av Kim den 2018-05-20 klockan 08:17. Anledning: Smileyfel

  4. #4
    Min night train drog närmare litern innan jag bänkade den.
    Efter bänkning så ligger den på ca 0.5 vid normal körning.

    Det där med batteriet låter ju som att det är något fel med laddningen på hojen.

    Lycka till

  5. #5
    Nykomling
    Reg.datum
    May 2018
    Inlägg
    4
    Tackad: 1
    Jaja, första lärdomen gjort av amatören! Nytt batteri inköptes idag, lossar kåpan och skall skifta batteriet då polerna inte sitter så tight, skiftar och så fint den startar, mäter upp gamla batteriet å inget fel på det, bara taskig kontakt ( har nu ett hyggligt nytt extra batteri).
    Så nu är väl det bara att lägga ett par tusen på bänkning för att upptäcka att den inte drar onormalt, hör allt från att det är det den kan dra till att det är för mycket, flera skolor på varje problem, men den som lever den lär, tack för tipsen!
    God sommar....

  6. #6
    kollade du att du får korrekt laddspänning efter du bytta batteri?

  7. #7
    Nykomling
    Reg.datum
    May 2018
    Inlägg
    4
    Tackad: 1
    Japp, startar hur fint som helst. Även nygamla batteriet nådde full laddning efter kort stund med laddaren.
    Kopplade även på mätaren på nya batteriet, levererade 14,3 till 14, 5v vid lite gaspådrag, så laddar fint också

  8. Följande användare tackar Kim för detta inlägg:

    Rameau (2018-05-29)

Liknande ämnen

  1. Lejonkulan verkar ju vara poppis...så...
    Av Forty8 i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-10-14, 01:43
  2. Svar: 20
    Senaste inlägg: 2012-03-28, 12:35
  3. påverkar lampbyte larmet?
    Av Wicce i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-03-07, 09:23
  4. Dricka öl...någon?
    Av Vajtan i forum Region Västra Götaland
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 11:59
  5. Påsk dricka!
    Av robbbull i forum Off Topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-22, 21:06

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •