Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: startmotorn slirar.

  1. #1

    Lightbulb startmotorn slirar.

    Tja lagom till säsongen så börjar startmotorn att slira som om att startkransen inte inte hugger i och drar runt. polarn fick sådär en sommar och då var det starterclutchen som gick sönder, och den ska ju göra så att det tex ska slira om man skulle trycka på elstarten när den redan e igång. en dyr historia helt enkelt. eller finns det nån annan lösning eller ide här ute på forumet?typ gamla trix som att knacka på startmotorn stajlen. litar inte riktigt på harley davidson syd efter min 3000mila service där jag inte ens fick tändstiften bytta och när jag fick problem med bakbromsen så hittade jag lervälling i bromscylindern hmm undrar om dom bara ställer dom där i månader och säger att dom har mycket att göra...

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av fastheeltoe Visa inlägg
    Tja lagom till säsongen så börjar startmotorn att slira som om att startkransen inte inte hugger i och drar runt. polarn fick sådär en sommar och då var det starterclutchen som gick sönder, och den ska ju göra så att det tex ska slira om man skulle trycka på elstarten när den redan e igång. en dyr historia helt enkelt. eller finns det nån annan lösning eller ide här ute på forumet?typ gamla trix som att knacka på startmotorn stajlen. litar inte riktigt på harley davidson syd efter min 3000mila service där jag inte ens fick tändstiften bytta och när jag fick problem med bakbromsen så hittade jag lervälling i bromscylindern hmm undrar om dom bara ställer dom där i månader och säger att dom har mycket att göra...

    Kom problemet plötsligt?? Det kan även vara så att bulten som håller pinjongdrevet i hop med växellådan har gängat ur sig. Bort med transkåpan och titta
    så ser du??

  3. #3
    viner det bara utan att hugga i så är det clutchen som är kass.

  4. #4
    V.I.B minhojs avatar
    Reg.datum
    Apr 2014
    Ort
    Förort
    Inlägg
    270
    Tackad: 53

    Vad är det för år, motor och hoj?

    Jag har bytt Bendixdrev två ggr på Evo -85, det är lätt och ett nytt kostar några hundringar typ.
    På senare modeller är det en annan konstruktion och dyrare del, vet inte om det är lika lätt att byta där, nån annan vet säkert...

    LOSSA minuspolen på batteriet när du meckar med detta!!!

  5. #5
    [QUOTE=BIGHAL;118600]
    Senast redigerat av ultra98 den 2018-06-04 klockan 12:18. Anledning: svarat på fel inlägg

Liknande ämnen

  1. Smatter i Startmotorn!
    Av Kingen i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-03-30, 22:49

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •