Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: HD Screming Eagels smart tuner pro automatic tuning module

  1. #1

    HD Screming Eagels smart tuner pro automatic tuning module

    Jag har problem med min HD Slim S 2016, den har fått luft och buller, scremin Eagle Tuner och pga Lindroths i Luleå in hade sin bromsbänk tillgänglig så det sattes in en HD Screming Eagels smart tuner pro automatic tuning module, men min Slim S går inge vidare.
    Jag har frågat runt på många HD firmor i Sverige men det är inte många som hade instalerat systemet, jag har även pratat Per Eriksson på Per Erikssons Maskin som fixar det mesta åt ProBike, Kjell på MecTec i Kalix samt Danne Sundsröm som byggt motoer åt Anders Charley Karling. Alla var tveksamma till systemet med bredbands lambda sonder och tyckte att jag borde sätta tillbak orginal lambda sonderna och köra den i bromsbänken istället.
    Min undran är vet nån av er hur en en HD Screming Eagels smart tuner pro automatic tuning module fungerare och ska monteras instaleras så den fungerar optimalt, för- och nackdelar eller om.
    systemet fungerar överhuvetaget.
    Olle Fatbob
    Senast redigerat av FatBob Olle den 2018-02-12 klockan 15:31.

  2. #2
    Jag hade motsvarande fast annat märke. Fungerar kanon.
    Men det behövs en bra grundmapp som passar till det du har satt på. Sen följ manualen om körcykler och koppla datorn hojen och kör automap. Det finns bra filmer på youtube också.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  3. #3
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Med rätt grundmapp skall det nog fungera, har motsvarande samma som Forslund som fungerar kanon, kan det vara så att system som gör bromsbänk gubbarna överflödiga inte rekomonderas av dom ???
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  4. #4
    Fungera kanske det gör om man har tur men blir resultatet lika bra som om en erfaren snubbe, exempelvis Stefan Båging får optimera hojen?

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Erik Lundberg Visa inlägg
    Fungera kanske det gör om man har tur men blir resultatet lika bra som om en erfaren snubbe, exempelvis Stefan Båging får optimera hojen?
    Bågin gör ett bättre jobb från start dels pga kunskap men också att bromsbänken kan simulera alla scenarion som behövs.

    Det bästa är att båging gör först och sen efter får autotunern finjustera efter rådande förutsättningar i nuet när man kör.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Super Tuner - Smart Tune HJÄLP
    Av tricku i forum Harley-Davidson Tekniska frågor
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2016-07-28, 16:19
  2. powercommander eller scremin eagle pro super tuner
    Av Mattevrod i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2015-09-04, 22:02
  3. Screaming Eagle Pro Super Tuner
    Av leispringer i forum Säljes
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-10-10, 21:45
  4. Super tuner pro
    Av Krister76 i forum Säljes
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-07-09, 08:25
  5. SCREAMIN EAGLE PRO SUPER TUNER
    Av J418 i forum Säljes
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-11-22, 00:10

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •