Resultat 1 till 1 av 1

Ämne: Ny här på forumet

  1. #1

    Ny här på forumet

    Hej Alla!

    År 2000 köpte jag en ny FXDWG. Sålde den 2010 på våren när det var klart att jag skulle flytta utomlands för arbete. Var tänkt att vara utomlands något år eller så men är fortfarande kvar. Nu är det dock snart dags att flytta hem igen, antingen till hösten eller allra senast hösten 2019.

    Med tanke på att jag nu snart flyttar hem så köpte jag sent i höstas en customhoj som byggts på en stelbensram med en drivlina från en Super Glide. Kan inte så mycket om hojen ännu men priset var rätt och beroende på de modifieringar som ska vara gjorda så finns det utrymme att göra mer.

    Dessutom har jag ett projekt som jag ska bygga i form av en stel Calle-ram med en motor från en Electra, öppen trans och en 6-växlad Ultima-låda. Till detta har jag tänkt mig ett big-bore-kit från S&S, uppgradering av kam-platta med ny oljepump, en midrange kam också från S&S.

    Vad som fattas är all el inkl tändning, förgasare och luftfiler samt avgassytem plus en hel massa pyssel för att få ihop hela paketet

    Tändning? Funderar på om man ska satsa på Daytona eller om man klarar sig väl med Thunder Heart.
    El? Sannolikt kommer det bli Motogadgets m.unit blue med m.button och deras tiny instrument.
    Förgasare? Blir nog ett total-kit från Mikuni (HSR42).
    Avgassystem? Enklaste vägen blir nog ett Supertrapp Fat Shot 2:2 men hittar jag någon som kan bygga ett bra system för mig så är blir det naturligtvis ett alternativ då jag behöver runt den högerdrivna vxl-lådan och dessutom utanför den breda bakramen.

    Min förhoppning med att vara medlem här på detta forum är att jag kan hitta tips och trix runt alla de problem jag räknar med att jag kommer stöta på under byggtiden inkl hur att hantera SFRO

    __________________________________________________ ________
    Snart är våren här och vi kan se ljuset i ändan av tunneln

  2. Följande användare tackar tc88custom för detta inlägg:

    Y62 (2018-02-14)

Liknande ämnen

  1. Hej! Jag är ny här på forumet!
    Av Pelleman12 i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2014-09-16, 15:39
  2. Hallå ny här på forumet
    Av mankanh i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2012-08-03, 12:19
  3. Ny här på forumet
    Av Panos i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-09-08, 07:17
  4. Ny här på forumet
    Av sako i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-06-27, 21:59
  5. Ny på svenska forumet men gammal besökare på USA forumet
    Av FLSTF07 i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-05-06, 01:34

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •