Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Vevhusvent.

  1. #1

    Vevhusvent.

    Min EVO spyr ut olja från vevhusvent. När jag startar den. Har bara stått stilla max en vecka. Har provat att knacka den lilla kulan under fjädern. Men vågar inte knacka för hårt för då går kanske sätet itu. Det är en -99a. Har det nått med pumpen att göra kanske? Önskar tips.

  2. #2
    V.I.B minhojs avatar
    Reg.datum
    Apr 2014
    Ort
    Förort
    Inlägg
    270
    Tackad: 53

    Citat Ursprungligen postat av Rasmus16 Visa inlägg
    Min EVO spyr ut olja från vevhusvent. När jag startar den. Har bara stått stilla max en vecka. Har provat att knacka den lilla kulan under fjädern. Men vågar inte knacka för hårt för då går kanske sätet itu. Det är en -99a. Har det nått med pumpen att göra kanske? Önskar tips.

    Har du bytt kula efter du knackat på den?

    Är väl ett känt problem, jag brukar starta upp min hoj några ggr under vintern för att om man har tur slippa problem. Jag startade idag då den stått 2 månader, inget problem. Men 1 vecka verkar jobbigt.
    Har läst om knackmetoden men oxå att fästa ett svetslod på kulan och ta slippasta och snurra som när man slipar in ventiler i topplocket.
    Inte provat nåt av dom, men jag hittade en sida när en snubbe använder en stötstång:
    http://www.v-twinforum.com/forums/ev...ve-repair.html

    Sen i med en ny kula efter du gjort rent, kolla fjädern oxå.
    Säker på att det finns flera och kloka tips från nån annan här!

    Mitt (EVO -85) problem har varken blivit bättre eller sämre på 18 år så jag har inte vidtagit nån åtgärd...

  3. #3
    Slipar du med pasta så får du nog ta loss pumpen, så du kan göra rent ordentligt efteråt....

  4. #4
    V.I.B minhojs avatar
    Reg.datum
    Apr 2014
    Ort
    Förort
    Inlägg
    270
    Tackad: 53

    Citat Ursprungligen postat av hasse diesel Visa inlägg
    Slipar du med pasta så får du nog ta loss pumpen, så du kan göra rent ordentligt efteråt....
    Det som jag länkade till så har han ju pumpen i ett skruvstycke e dyl. Nejnej ingen slippasta in i smörjsystemet inte...

  5. #5
    Tackar. Ska byta kula och fjäder så får jag se om de räcker.

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •