Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Byta Bakskärm Deuce -01

  1. #1

    Byta Bakskärm Deuce -01

    Hej!
    Vill byta originalskärmen på min Deuce -01. Har fått veta att Night Trains, f.o.m -07 Bakskärm (ankstjärten), passar med vanliga SoftTail fästen. Kan någon bekräfta detta? Vill inte köpa och så passar inte grejorna, lite lat och snål är man ju.
    Mvh Janne

  2. #2
    Jag har själv bytt till en Nighttrain bakskärm, fungerar bra. Du behöver justera sadelfäste och nya hål för skärmstagen. Jag har ett 190 55 17 däck bak och det passar bra. Går säkert att få in ett 200(original på senare Nighttrain) också, om inte remmen tar i. /H

  3. #3
    Haxe: Har du nån bild på hojen?
    Köpte nyligen en deuce själv som jag vill byta bakhjul på, och ev även bakskärm. Kul med lite inspiration och tips!

  4. #4

    Bakfälg Deuce

    Hej,

    Har en Deuce -03 som jag bytt bakfälg på. Jag bytte inte bakskärmen utan breddade den 3 cm. Fälgen är 6x18" DNA-ekerfälg med 200/18/50 däck. Har bytt sving och monterat ett 12 mm offsetkit för transen och vxl-lådan, vilket gör att jag kan behålla originalbredden på beltet och får fälg/däck i centrum. Behövde inte göra något åt skärmstagen utan dessa passade direkt på insidan av skärmen efter breddningen. /Leif

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0061.jpg 
Visningar:	129 
Storlek:	98,1 KB 
Id:	19593

  5. #5
    Snyggt!
    Kul att se hur det blir med ekrat bakhjul! nu ser jag framemot mitt byte!
    Jag kör dock en 18x5,5 fälg och har hört att det ska passa orginalskärm och sving. Dock vet jag inte om jag då ska köra 180 eller 200 däck på?
    Ser att jag lär byta ljuddämpare oxå! snyggt med big radie 2-1! själv har jag den mer vanliga pro-pipe 2-1 som sitter på de flesta deuce, men man vill ju bryta från mängden

  6. #6
    På min fru´s hoj sitter en 5,5x18 fälg i bak. På den fälgen ligger ett 180x18x55 däck och däcket sitter väldigt bra på fälgen. Eventuellt kan du komma att behöva någon form av distans mellan fälg och beltdrev om det blir trångt mellan belt och däck. http://vulcanworks.net/Deuce-180mm-W...Kit-p-392.html. Jag körde tidigare med den vanliga Pro-pipen 2-1 men jag tycker att hojen går lite bättre med Big radius 2-1. /Leif

  7. #7
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	hoj 1.jpg 
Visningar:	92 
Storlek:	98,6 KB 
Id:	19684
    Tjena Leffe!
    Nu så, big radius 2-1 på plats samt en Screaming Eagle luftrenare.
    Jag blev tvungen till en 1/4 spacer till Drevhjulet för att komma förbi däcket med belten, Valde avon Cobra vilket var 1cm bredare en Metzel väl på plats. Spacern kommer i morgon, sen blir det montage av bakhjulet i helgen! Återkommer med bilder!
    Valde 180/55x18.
    Rock´n Roll!

  8. Följande användare tackar Arnold6 för detta inlägg:

    Jensa018 (2019-03-21)

  9. #8
    Hej, ser bra ut. Lite sugen själv på den typen av luftrenare du satt på.

    /Leif

    - - - Uppdaterad - - -

    Hej, ser bra ut. Lite sugen själv på den typen av luftrenare du satt på.

    /Leif

  10. #9
    Ja den är enkel och snygg, ganska stor lär jag säga.
    Köpte den på Järvsö motor!

    Fan, håller på att få 18" bakhjulet på plats, inte lätt att få till rätt läge med spacers för belthjulet..

  11. #10
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	hoj3.jpg 
Visningar:	73 
Storlek:	98,1 KB 
Id:	19686 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	hoj4.jpg 
Visningar:	75 
Storlek:	94,5 KB 
Id:	19687

    Så här ser luftrenaren ut från sidan, samt en bild på bakhjulet, men det är inte helt fastskruvat, lär finlira med olika tjocklekar på spacers så allt blir rakt och fint nu bara...

  12. #11
    Ja, det är bättre att lägga ner lite tid på att få allt att linjera rätt från början så man slipper problem under säsongen.

    /Leif

  13. #12
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    Hammarbyhöjden
    Inlägg
    2
    Tackad: 0
    lz55: vem har rejkat den åt dig ? Några problem med besiktning ? /Arvid

  14. #13
    Hej, såg inte din fråga förrän nu. Men jag svarar ändå trots att det gått några månader. ACE Perfomance i Upplandsväsby rejkade styrhuvudet. Har hunnit bygga om hojen lite till nu. 18" förlängd gaffel, rejk via ACE Performance 48 grader, UCC hjälpte mig med ramombyggnaden 4" förlängda ramben och 2" förlängt rör under tanken. /Leif

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0248.jpg 
Visningar:	31 
Storlek:	63,1 KB 
Id:	19972

Liknande ämnen

  1. Solosadel Softail Deuce 01-05
    Av Henke_HOG i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-04-09, 16:49
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-08-17, 16:43
  3. Bakskärm Deuce
    Av Tolles i forum Köpes
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-11-21, 09:18
  4. Maxbredd bakdäck på Deuce -01:a
    Av jan-gustaflerider i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-08-20, 23:47
  5. Letar bakskärm till Deuce -03, tips tankar & idéer?!
    Av Freddan i forum Custom & Byggen
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-02-06, 23:07

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •