Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 78

Ämne: Biltematråden!

  1. #41
    Har en hel del Biltema verktyg och de är överlag helt okej, men visst har man åkt på måndagsex oxå... Fast såna finns ju överallt, känns bättre om de inte var så dyra då

  2. #42
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 127
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av Tragiskt Visa inlägg
    kör på biltemas batteri i min Diesel volvo, trots -30 eller -35 så startade den aldrig upplevt dina problem, men verkar ju vara lite ojämn kvalla på vissa av biltemas grejer så du kanske hade otur, eller jag som hade tur
    Citat Ursprungligen postat av Noyen Visa inlägg
    Har ett bilbatteri från Biltema i en bil och det verkar ha helt kass kallstart egenskaper.Det är 1,5 år och har tre års garanti
    men funderar på att dumpa skiten och köpa ett annat.Men det är 700 spänn åt helvete.

    Får bilen stå några dagar så är det svårt att få igång bilen,även fast man kört mkt innan och laddningen är ok.Vi har andra bilar med märkesbatterier och det är inga problem med dom och det var det inte med den andra bilen heller innan jag bytte.

    Surt sa räven
    Kan nämna att jag nu lämnat tillbaka batteriet som efter test på Biltema visade sej ha "cellfel" så jag fick välja mellan ett nytt batteri eller ett tillgodo kvitto.
    Har sedan strulet ett Tudor batteri i bilen så det blev det senare altenativet.Men det blir inga fler bilbatteri på Biltema för våran del.

  3. #43
    Biltema gelbatteri rocks för dom pengarna.

  4. #44
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    685
    Tackad: 29

    Citat Ursprungligen postat av fenrik Visa inlägg
    Biltema gelbatteri rocks för dom pengarna.
    Priset är rätt - 729 prutt, jag har för mig att jag betalade 1800 för ett HD orginal till Softail. Men hur är det med biltemabatteriets kvalite. Mitt orginalbattri räckte i 10 år och 6000 mil.

  5. #45
    Köpte krom polish på biltema idag, följde instruktionerna på burken, men det blev inte bra alls. Applicera med trasa, låt torka och polera bort. Men det blev en jäkla hinna kvar som jag tror jag måste till med en trissa för att få bort. Ska tillägga att jag gned som en liten semit...

  6. #46
    Många av verktygen är skrämmande bra. En del annat får man kolla lite noga på. En verkstadsdomkraft för typ 100:-, ja men hur bra tror man det kan vara! Men köp deras dyraste för kanske 500:-, helt ok för en hemmamekaniker. Deras ojor använder jag i båda mina HD och i min Cadillac. Inga problem.
    Jag har en filosofi, man skall köpa det dyraste som finns på en billig affär. Går man in på Dressman och köper en skjorta fär 600 får man en skjorta som kostar 1100 på dyra affären. Köper man en skjorta på Dressman för 75:- så ser det ut som en skjorta som kostar 75:-! Och köper man en skjorta på dyra affären för 600 får man en som ser ut att kosta 75:-!

  7. #47
    V.I.B Contributor
    Speedys avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Westyard Södertälje
    Inlägg
    61
    Tackad: 0

    Har testat Biltemas grejor å verktyg, ibland med varierande resultat under många år...
    Universialverktyg, gängverktyg, vissa sprayfärger och dundermedel köper jag på andra ställen.
    De har bra slitdelar till trampcyklar, slang, däck mm. Inget problem med pengar tillbaks vid retur när grejorna inte fungerat.
    Har kontakter genom jobbet så numera köper jag dyrare verktyg billigare

  8. #48
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Många av verktygen är skrämmande bra. En del annat får man kolla lite noga på. En verkstadsdomkraft för typ 100:-, ja men hur bra tror man det kan vara! Men köp deras dyraste för kanske 500:-, helt ok för en hemmamekaniker. Deras ojor använder jag i båda mina HD och i min Cadillac. Inga problem.
    Jag har en filosofi, man skall köpa det dyraste som finns på en billig affär. Går man in på Dressman och köper en skjorta fär 600 får man en skjorta som kostar 1100 på dyra affären. Köper man en skjorta på Dressman för 75:- så ser det ut som en skjorta som kostar 75:-! Och köper man en skjorta på dyra affären för 600 får man en som ser ut att kosta 75:-!
    Jag förstår vad du menar och kan köpa det till viss del. Håller dock inte med i fallet Dressman. Köper man en skjorta på dressman får man en skjorta från dressman. De har inga skjortor från dressman på dyra affären. Kvaliteten kan vara bra, men det skulle ju vara som att gå och köpa sig en Yamaha...

    det är som med götelabörgare, kvaliteten kan säkert vara jättefin, bra yta och allt det där. Men så fort det börjar låta så hör man att det är fel tändningsföljd, och även om götelabörgaren flyttar till storstan så kommer han alltid vara från baksidan, det kan inte hjälpas.


  9. #49
    Någon som köpt bromsbelägg till Dyna Low rider (-03) Hittar inte i deras katalog några osm passar. Antar att de kanske är samma som till någon annan modell, i värsta fall får jag plocka ur beläggen och ta med och kolla. Men om nå¨gon vet, så vore det guld!

  10. #50
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Många av verktygen är skrämmande bra. En del annat får man kolla lite noga på. En verkstadsdomkraft för typ 100:-, ja men hur bra tror man det kan vara! Men köp deras dyraste för kanske 500:-, helt ok för en hemmamekaniker. Deras ojor använder jag i båda mina HD och i min Cadillac. Inga problem.
    Jag har en filosofi, man skall köpa det dyraste som finns på en billig affär. Går man in på Dressman och köper en skjorta fär 600 får man en skjorta som kostar 1100 på dyra affären. Köper man en skjorta på Dressman för 75:- så ser det ut som en skjorta som kostar 75:-! Och köper man en skjorta på dyra affären för 600 får man en som ser ut att kosta 75:-!
    Men Stroker står det inte H-D genuin parts på olje burken skär motor omedelbart

  11. #51
    Nej det skall vara AMF-olja 😜

  12. #52
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av gronvit Visa inlägg
    Jag förstår vad du menar och kan köpa det till viss del. Håller dock inte med i fallet Dressman. Köper man en skjorta på dressman får man en skjorta från dressman. De har inga skjortor från dressman på dyra affären. Kvaliteten kan vara bra, men det skulle ju vara som att gå och köpa sig en Yamaha...

    det är som med götelabörgare, kvaliteten kan säkert vara jättefin, bra yta och allt det där. Men så fort det börjar låta så hör man att det är fel tändningsföljd, och även om götelabörgaren flyttar till storstan så kommer han alltid vara från baksidan, det kan inte hjälpas.

    vad har Göteborgare med Biltema o göra??? BTW Göteborg ligger ju på Sveriges framsida,porten till världen om du inte visste det! Vi har ju en bra kvalitet iaf,vi är inte dryga o vi kör inte Sporre
    Senast redigerat av xbones den 2012-06-15 klockan 01:01.
    There are no problemsonly solutions

  13. #53
    Citat Ursprungligen postat av gronvit Visa inlägg
    det är som med götelabörgare, kvaliteten kan säkert vara jättefin, bra yta och allt det där. Men så fort det börjar låta så hör man att det är fel tändningsföljd, och även om götelabörgaren flyttar till storstan så kommer han alltid vara från baksidan, det kan inte hjälpas.


  14. #54
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    det är som med götelabörgare, kvaliteten kan säkert vara jättefin, bra yta och allt det där. Men så fort det börjar låta så hör man att det är fel tändningsföljd, och även om götelabörgaren flyttar till storstan så kommer han alltid vara från baksidan, det kan inte hjälpas.

    [/QUOTE]
    Den frasen gjorde min morgon vansinnigt rolig.....

  15. #55
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Nej det skall vara AMF-olja 😜
    Tänkte väl de ...

  16. #56
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    vi är inte dryga o vi kör inte Sporre
    Och hur blev sporrar inblandade

    Kom förbi på onsdagar till Östra Sänkverksgatan så bjuder jag på kaffe o diskuterar hoj med dig tillsamman med lite vänner

    Och alla andra också för den delen
    Senast redigerat av Lasse.S den 2012-06-15 klockan 13:57.

  17. #57
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    Och hur blev sporrar inblandade

    Kom förbi på onsdagar till Östra Sänkverksgatan så bjuder jag på kaffe o diskuterar hoj med dig tillsamman med lite vänner

    Och alla andra också för den delen
    Av den enkla anledningen att Grönvit kör sporre Sen att du också kör sporre på banan visste jag. Nu såg jag att du kör sporre annars ocksåbara för att du är från Gbg PS. Man behöver ju inte ta allt på allvar!
    Senast redigerat av xbones den 2012-06-15 klockan 19:38.
    There are no problemsonly solutions

  18. #58
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Av den enkla anledningen att Grönvit kör sporre Sen att du också kör sporre på banan visste jag. Nu såg jag att du kör sporre annars ocksåbara för att du är från Gbg PS. Man behöver ju inte ta allt på allvar!
    Tur för mig att jag "bara kör sporre trike då" och bor strax utanför Göteborg...

    - - - Uppdaterad - - -

    Annars finns det en del bra saker på Biltema med... Bl a köper jag gärna vindrutetorkarbladen till bilen där. Helt ok i pris och kvalité som duger för mig.

    Men det är väl som allt annat...
    Det hänger på vad man skall ha saker till och hur länge. Dock behöver inte billigt alltid vara synonymt med dåliga saker.

  19. #59
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Tur för mig att jag "bara kör sporre trike då" och bor strax utanför Göteborg...

    - - - Uppdaterad - - -

    Annars finns det en del bra saker på Biltema med... Bl a köper jag gärna vindrutetorkarbladen till bilen där. Helt ok i pris och kvalité som duger för mig.

    Men det är väl som allt annat...
    Det hänger på vad man skall ha saker till och hur länge. Dock behöver inte billigt alltid vara synonymt med dåliga saker.
    Heheh,du är ju en tjej så du är förlåten! Inget ont om sporrar! Ville bara vara ironisk mot grönvit för hans grej om Gbgare
    There are no problemsonly solutions

  20. #60
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Av den enkla anledningen att Grönvit kör sporre Sen att du också kör sporre på banan visste jag. Nu såg jag att du kör sporre annars ocksåbara för att du är från Gbg PS. Man behöver ju inte ta allt på allvar!
    Ingen fara Xbones har man sporre får man höra mycket konstig, tjej hoj är ju bl.a ganska vanligt härom dagen körde jag med sonen som övningskörde med en polare som har en R1a...rutin går ju klart före effekt va ju tydligt då han inte hängde på mig på lite krokiga goa vägar...jaja fa fan du har ju haft ditt körkort längre än vad jag är gammal va hans försvar
    Fika på Onsdagar kvarstår, dra med dig lite polare och hälsa på i Ironheads mc (som inte finns längre) gamla lokaler.
    Kan ju alltid var kul o träffa lite nytt hojfolk i gbg Numera är det bara en fika/garage klubb som försöker få så trevligt som möjligt.

    Och anndra som läser detta är välkomna också förstås behöver väl jag inte tillägga men gör det ändå

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •