Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 78

Ämne: Biltematråden!

  1. #21
    Jag har Julas lyft, men jag tror det är samma modell som Biltemas. Den funkar bra, självklart låser man den när man har hojen på den höjd man vill.

  2. #22
    Jag har de där miniblinken (ovan). Köpte dem för ett par år sedan men satte på dem först nu. en var de något jordfel på eller något. Ingen garanti så jag köpte ett par nya, då är muttrarna som följer med lite för stora så när man ska dra åt börjar de klättra. Hade andra muttrar som passade så det var inget större problem, men visst fan märks det mycket att det är billiga grejer.

  3. #23
    Allt har ju med ändamålet å brukningsgrad..Har själv en del verktyg från biltema å dom funkar för hobbypund..men i jobbet hade dom nog haft kort livslängd..å deras mini-led-blinkare å fruktansvärt prisvärda..men som med allt annat i livet så får man vad man betalar för!
    DEVDE

  4. #24
    Använder just nu maskeringstape från Biltema jävla sopor.Till sonens Gilera skoter köpte jag bromsklossar ,sopor likaså 10 mil max.Deras elverktyg är inte värt pengarna även om dom är billigast .Jag har visserligen inte testat alla men dom jag testat och även köpt är kass.

  5. #25
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg


    Funkar nog hur bra som helst! Det är ju bra pris så det är bara å testa!


    BILTEMAS:



    http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bi.../Avgasbandage/

    Har funkat bra tillomed tagit bort o satt på igen

  6. #26
    V.I.B mtfs avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    253
    Tackad: 0

    Nån som testat denna eller vet om de funkar allt lufta bromsar med?

    http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Ve...luftare-19146/

  7. #27
    V.I.B Contributor
    cybercounts avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    UPPSALA
    Inlägg
    553
    Tackad: 0

    Körde på biltemas slutna batterier i min 1200 trajja, funkade mycket bra

  8. #28
    V.I.B
    Reg.datum
    Dec 2011
    Ort
    Alunda,Östhammars kommun
    Inlägg
    185
    Tackad: 2

    Det var en gubbe som sa att Biltemas oljor höll högre kvalitet än många andra märken, enligt märkningen.
    Han hade mekat med engelska hojar i hur många år som helst och alltid kört på Biltema-olja.

  9. #29
    Citat Ursprungligen postat av Alunda Visa inlägg
    Det var en gubbe som sa att Biltemas oljor höll högre kvalitet än många andra märken, enligt märkningen.
    Han hade mekat med engelska hojar i hur många år som helst och alltid kört på Biltema-olja.
    Jag kör med Biltema syntet 20/50 i både Early skovel och strokad högkompad EVO i många år funkar utmärkt inga tendenser på något onormalt.Körde även med den i en VW diesel .

  10. #30
    köpt biltema miniblinkers svarta fram. kopplade in dom med hjälp av biltemas (klumpiga) 8 ohms motstånd men den funka fan iaf. Men har gömt dom på bra ställen så man ser dom inte.

    Finns mycket bra på biltema men också saker som inte håller kvalité. Akta er för verktyg man använder med lite mer kraft i. De kan lätt vridas, böjjas eller gå av.

    Olja funkar, vindrutetorkare till bil funkar och webbkamera funkar. Är man ute efter kvalité går man så klart någon annan stans. Inte sämre än Clas Ohlson iaf tycker jag.

    Någon som kan rekommendera deras kompressorer för luftverktyg?

  11. #31
    V.I.B Contributor
    cybercounts avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    UPPSALA
    Inlägg
    553
    Tackad: 0

    Farsan kör med deras kompressor för tryckluft till div verktyg och blås, funkar bra

  12. #32
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 127
    Tackad: 11
    Har ett bilbatteri från Biltema i en bil och det verkar ha helt kass kallstart egenskaper.Det är 1,5 år och har tre års garanti
    men funderar på att dumpa skiten och köpa ett annat.Men det är 700 spänn åt helvete.

    Får bilen stå några dagar så är det svårt att få igång bilen,även fast man kört mkt innan och laddningen är ok.Vi har andra bilar med märkesbatterier och det är inga problem med dom och det var det inte med den andra bilen heller innan jag bytte.

    Surt sa räven

  13. #33
    Citat Ursprungligen postat av Noyen Visa inlägg
    Har ett bilbatteri från Biltema i en bil och det verkar ha helt kass kallstart egenskaper.Det är 1,5 år och har tre års garanti
    men funderar på att dumpa skiten och köpa ett annat.Men det är 700 spänn åt helvete.

    Får bilen stå några dagar så är det svårt att få igång bilen,även fast man kört mkt innan och laddningen är ok.Vi har andra bilar med märkesbatterier och det är inga problem med dom och det var det inte med den andra bilen heller innan jag bytte.

    Surt sa räven

    kör på biltemas batteri i min Diesel volvo, trots -30 eller -35 så startade den aldrig upplevt dina problem, men verkar ju vara lite ojämn kvalla på vissa av biltemas grejer så du kanske hade otur, eller jag som hade tur

  14. #34
    Hagis
    Guest
    Batterier är inget jag rekommenderar från Biltema! Som ni sagt, kvaliten är ojämn! Vi köpte ett helt nytt när ena hojen dog ca 1 km från Biltema, monterat o klart...,,, jag var säker på att killen skulle sparka sönder hojen! Det var dött

  15. #35
    Kan rekomendera deras lödkolv(30watt) för blyga 65kr..
    DEVDE

  16. #36
    Hagis
    Guest
    Den har vi väldigt delade meningar om! Köpte en sådan själv och den höll en gång!

  17. #37
    V.I.B 883rs avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Söder om söder
    Inlägg
    204
    Tackad: 0

    Någon som har testat deras "Ringnyckelsats med spärr" http://biltema.se/sv/Verktyg/Handver...rr-2-st-11300/
    Den ska ju ta både mm tum och torx.

  18. #38
    V.I.B 883rs avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Söder om söder
    Inlägg
    204
    Tackad: 0

    Var förbi biltema idag och tjacka mig en uppsättning, funkar rätt bra faktiskt, provade dom idag när jag mecka ihop några cyklar och är nöjd med hur dom fungerade.
    Har bara provat på mm skruvar så vet inte hur dom är med tum men dom borde väl funka lika bra där tror jag.

  19. #39

  20. #40
    Nä . Inte en chans .

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •