Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 61 till 78 av 78

Ämne: Biltematråden!

  1. #61
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    Ingen fara Xbones har man sporre får man höra mycket konstig, tjej hoj är ju bl.a ganska vanligt härom dagen körde jag med sonen som övningskörde med en polare som har en R1a...rutin går ju klart före effekt va ju tydligt då han inte hängde på mig på lite krokiga goa vägar...jaja fa fan du har ju haft ditt körkort längre än vad jag är gammal va hans försvar
    Fika på Onsdagar kvarstår, dra med dig lite polare och hälsa på i Ironheads mc (som inte finns längre) gamla lokaler.
    Kan ju alltid var kul o träffa lite nytt hojfolk i gbg Numera är det bara en fika/garage klubb som försöker få så trevligt som möjligt.

    Och anndra som läser detta är välkomna också förstås behöver väl jag inte tillägga men gör det ändå
    Ok, vi kan ju kombinera den fasta onsdagskörningen med fika hos er och så.Lägg in en tråd i Westcoast så alla medlemmar ser det Var ligger lokalen mer exakt?
    There are no problemsonly solutions

  2. #62
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Östra Sänkverksgatan är Gamla fryshuset, ligger mitt i mot Masthygstorget mot leden. Lokalen ligger i källaren bredvid Prippens Mc gbg samt några andra fristående garage platser/loker och oss.Kör man mot mot Järntorget och tunneln så är det den stora byggnaden med massa grafitti på gaveln, det är en betongramp ner mot källaren och en port, bara att gå in där så långt det går så finns vi där. Nu på Onsdag är jag hos Båging på Mek1 och bänkkör hojen men det hindrar ju inte att du/ni besöker ändå..alla är välkomna som sagt..hälsa från mig bara // Lasse

  3. #63
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    Östra Sänkverksgatan är Gamla fryshuset, ligger mitt i mot Masthygstorget mot leden. Lokalen ligger i källaren bredvid Prippens Mc gbg samt några andra fristående garage platser/loker och oss.Kör man mot mot Järntorget och tunneln så är det den stora byggnaden med massa grafitti på gaveln, det är en betongramp ner mot källaren och en port, bara att gå in där så långt det går så finns vi där. Nu på Onsdag är jag hos Båging på Mek1 och bänkkör hojen men det hindrar ju inte att du/ni besöker ändå..alla är välkomna som sagt..hälsa från mig bara // Lasse
    Ok,nu vet jag. Där dom sälger grönsaker o så? Samma Gavel? Själv är jag på jobb till nästa torsdag men efter midsommar kan vi väl ordna nåt.Ska själv ha min hoj på service 28/6 (min födelsedagspresent) men hämtar den på eftermiddagen.
    There are no problemsonly solutions

  4. #64
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Det närmaste du kommer grönsaker är nog korv i våra lokaler huset du menar ligger jämte men är du där så hittar du.

    jag har tel 0708279980 om det skulle bli problem..det är folk där från 17:00

  5. #65
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    Det närmaste du kommer grönsaker är nog korv i våra lokaler huset du menar ligger jämte men är du där så hittar du.

    jag har tel 0708279980 om det skulle bli problem..det är folk där från 17:00
    Ok,någon som säljer bröd då? Skojar bara hittar nog. Sparar ditt mobnr. Ringer efter midsommar. Kanske vi kan ha ett studiebesök med gruppen
    There are no problemsonly solutions

  6. #66
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Ni är välkomna

  7. #67
    Hagis
    Guest
    Oljor:
    När jag var yngre och körde sporthoj så körde vi alltid oljor från Biltema, vet många mekaniker bla en av dom bästa som tyvärr är bortgången sen ett par år sen, som bara körde biltemas olja och håller dom för körning på 9-10 000 varv så tror jag dom bör funka för HD. Det är få som vet vart oljorna kommer ifrån när dom lämnar in dom på små verkstäder
    Verktyg:
    Har en del verktyg från biltema, bla så har vi kört med deras kompressor och den funkar bra. Ringnycklar osv funkar så länge man är försiktiga med dom! Det går inte banka på som med dyrare verktyg för då går dom sönder.
    Depåstöd:
    Funkar skitbra och är en klart inköp inför vinteravställningar då hjulen inte plattas till, tror faktiskt den klarar dom större hojarna (kör sporre själv)

    Avgasbandaget, varför spray det med värmebeständigfärg? Nyfiken då jag ska till Biltema på torsdag och har dom och en mängd andra saker på inköpslista!

    Momentnycklarna, har alla haft problem med dessa? Vilka Nm bör jag hålla mig mellan för HD?!

    (uppdaterar när jag handlat hem grejerna och testat dom)

  8. #68
    V.I.B Contributor
    hegtors avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    South/West
    Inlägg
    492
    Tackad: 1

    Jeg har flere momentnökler.. en av dem er fra Biltema,men drar nesten alt til på "feeling"..
    Technical information on fastener torque values used in the maintenance, repair or assembly of Harley-Davidson motorcycles.

    If you are unsure of the proper torque value to use, here is a general chart of fastener torque values. This table is based upon Grade 5 fasteners, generally used Harley-Davidson motorcycles.
    Fastener Size - Torque ft. lbs.
    #8 - 14 in. lbs.
    #10 - 22 in. lbs.
    1/4 " - 10 ft. lbs.
    5/16" - 19 ft. lbs.
    3/8" - 33 ft. lbs.
    7/16" - 54 ft. lbs.
    1/2" - 58 ft. lbs.
    9/16" - 114
    5/8" - 154

    Det gikk ikke å kopiere hele listen så rekkefölgen ble riktig,men fullstendig kart her; http://www.nightrider.com/biketech/hdtorquevalues.htm
    There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.

  9. #69

  10. #70
    någon som har erfarenhet om Biltemas batterier i kombination med stora motorer +110"? Jag har fått höra att det enda som egentligen duger är stora softailbatterier för nästan 3.000 kr.

  11. #71
    Citat Ursprungligen postat av valdemarsson Visa inlägg
    Köppte en framlampa på biltema för någon vecka sen.
    Inte "lyst" med den än men allt annat ser riktigt bra ut. Chromet blänker och allt känns stabilt.

    http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC...lkastare-5-12/


    Tjena jag har köpt samma lampa. Du råkar inte ha ett kopplingsschema nånstans?? Är ingen värsting på eldragning utan ritningen.....

  12. #72
    Samt vet någon om man behöver köpa till ett relä för att kunna driva denna h4 lampa?!

  13. #73
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    6
    Tackad: 0
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	66 
Storlek:	71,5 KB 
Id:	11808

    Köpte biltemas svarta avgasbandage i helgen. Har i och för sig inget att jämföra med men jag tycker att det funkar bra, blir inga fler brännmärken i byxorna iallafall. Blev lite gråare i färgen efter första turen. Biltemas slangklämmor i rostfritt stål var det inte heller något fel på.

  14. #74
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2013
    Ort
    Billesholm
    Inlägg
    41
    Tackad: 0

    Hur mycket bandage gick det åt Jonken? Jag ska linda ungefär lika mycket som du gjort på bilden.

  15. #75
    Citat Ursprungligen postat av Tarvid Visa inlägg
    Hur mycket bandage gick det åt Jonken? Jag ska linda ungefär lika mycket som du gjort på bilden.
    En rulle räcker gott. Dock så har mitt svarta bandage från Biltema som jag lindade förra sommaren blivit alldeles vitt närmast motorn. Funderar på att köpa en rulle till och linda dubbelt. Alt. köpa färg att spraya över.
    Ibland får jag PMS. Parked motorcycle syndrome.

  16. #76

    Biltematråden!

    Citat Ursprungligen postat av hunky Visa inlägg
    En rulle räcker gott. Dock så har mitt svarta bandage från Biltema som jag lindade förra sommaren blivit alldeles vitt närmast motorn. Funderar på att köpa en rulle till och linda dubbelt. Alt. köpa färg att spraya över.
    Har du vita stift, går den snålt o krökarna blir för varma?

  17. #77
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2013
    Ort
    Billesholm
    Inlägg
    41
    Tackad: 0

    Tack för svaret

  18. #78
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    6
    Tackad: 0
    En rulle räcker. Har kört lite mer än 100 mil med dem nu och som hunky säger så blir dom ganska blekta, nästan vita intill motorn).

Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •