Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Koppla elen till släp-kontakt, FLSTC -01..

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Sep 2017
    Ort
    Åsensbruk, Mellerud
    Inlägg
    4
    Tackad: 0

    Koppla elen till släp-kontakt, FLSTC -01..

    Jag har en Heritage Classic FLSTC -2001, som ska dra ett släp (Thoroughbred, Motorsports) med LED-belysning.
    Hur ska jag koppla hon-kontakten på hojen? Kan jag bara sätta "ström-tjuvar" på kablarna vid baklampan/blinkers och dra till släp-kontakten??
    Kan det bli problem med larmet, när jag lägger till lite (LED) extra last?
    Måste jag ha nåt extra motstånd/last för att blinkers/larm ska fungera normalt?
    Såg att Marklands säljer Kury Akyns el-härva för släp-koppling (k-7672), men va fan, den går på 1080:-, och måste dras hela vägen från batteriet, om jag förstår rätt..
    Är det värt dom pengarna för att undvika problem?
    Annan lösning, tips, länkar mm, mottages tacksamt..
    Mycket tacksam för snabba tips, vill gärna ut och provköra mellan regnskurarna..

    Med vänlig hälsning,
    Leffelur

  2. #2
    Borde fungera då du har kvar vanlig glödlampa i hojens blinkers. Det är när man får dit blinkers med för liten effekt som man behöver en load equalizer för att lura blinkreläet. Jag hade lödat kablarna istället för strömtjuvar.

  3. #3
    [QUOTE=Leffelur;117613]Jag har en Heritage Classic FLSTC

    Strömtjuvar funkar bra,led lampor drar ju i stort sett ingen ström heller så den extra belastningen blir minimal.
    Har själv gjort så på ett par hojar!
    Roligt med fler Dalslänningar,bor själv i Järbo!!


    //Robban

  4. #4
    V.I.B
    Reg.datum
    Sep 2017
    Ort
    Åsensbruk, Mellerud
    Inlägg
    4
    Tackad: 0
    Hejsan Pulare och Robban, tack för snabba svar..
    Då kan jag glömma dyra el-härvan från Kury Akyn, det vore väldigt bra..
    Ja, lödning vore nog det bästa, ska se vad som går att få till.. Fler tips/synpunkter någon?

    Har monterat drag från ROC Sweden, som har ett max kultryck på 13,9 kg. Ungefärlig vägning med badrumsvåg av kul-kopplingen på dragstången, ger ca 20 kg tomvikt..
    Det verkar gå att dra ut och förlänga dragstången ca 20 cm.. Då omfördelar jag väl vikten så att kultrycket minskar?? Eller tänker jag fel??

    // Leffelur

  5. #5
    Är det inte så att du behöver flytta fram axeln så du får lite mer bakvikt för att lätta trycket på kulan?

  6. #6
    V.I.B
    Reg.datum
    Sep 2017
    Ort
    Åsensbruk, Mellerud
    Inlägg
    4
    Tackad: 0
    Hej igen Pulare.. Ja just det.. Så är det förstås.. Hmm, då blir det genast svårare.. Jag får krypa under och titta igen.. : )

  7. #7
    Instämmer med Robban "roligt med fler dalslänningar"!

  8. #8
    V.I.B
    Reg.datum
    Sep 2017
    Ort
    Åsensbruk, Mellerud
    Inlägg
    4
    Tackad: 0
    Tjena alfg..
    Jag hade en el-kunnig polare här idag, så vi kopplade med strömtjuvar för blinkers och löd-skarva för bak/bromsljus.. Snabbtestade utan att skruva fast allt ordentligt, och allt verkar fungera helt normalt..
    Supernöjd.. Nu ska jag bara korta och gömma några kablar..
    Tack för bra tips..
    Pulare..; Dessvärre är det inte möjligt att flytta tyngdpunkt över hjulaxel.. Svårt att förklara i ord, men "lådan/boxen" är i formgjuten glasfiber, med hålrum för lodräta fyrkantsprofiler på chassit.. Går inte att flytta varken fram eller bak..
    (fan, det där förstod jag knappt själv..)
    Jag får nog prova dra ut dragstången ca 20 cm, det måste bli bättre för hävstångseffekten ökar.. Sen återstår att lasta prylarna längst bak i vagnen..
    Fortsatt skitväder, ingen provkörning..

  9. #9
    prova hur mycket motvikt du behöver för att kompensera vikten på kulan och montera det längst bak under chassit på släpen.

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-08-23, 14:29
  2. Problem med att koppla in Motogadget Tiny Sportster -01
    Av Rolf Axel Scootsandbikes i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2014-07-29, 23:16
  3. kontakt till tändmodul.
    Av Vaktis i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-06-01, 22:05
  4. Koppla bort kontakt när man byter stöd?
    Av Kling i forum Ram, Fjädring, Bromsar, Hjul, Däck
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-03-25, 20:02
  5. Kromad verktygslåda (Teardrop)som passar till FLSTC 2001
    Av Tompa i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-08-17, 20:12

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •