Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Byta till LED - motstånd?

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2015
    Ort
    Älvsjö
    Inlägg
    24
    Tackad: 1

    Byta till LED - motstånd?

    E sugen på å byta de feta framblinkersarna på Sportster 48:an (2014) mot de små led-varianter. Ngn som vet om jag behöver motstånd el Badlandsbox för att få grejerna att blinka i rätt hastighet?

    Har också planer på kort bakskärm å då kapa skärmstagen. Ngn som har tips på snygg lösning för små led-baklysen/blinkers till det? Fästen på stötdämparna...eller ngt?

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av A-son Visa inlägg
    E sugen på å byta de feta framblinkersarna på Sportster 48:an (2014) mot de små led-varianter. Ngn som vet om jag behöver motstånd el Badlandsbox för att få grejerna att blinka i rätt hastighet?

    Har också planer på kort bakskärm å då kapa skärmstagen. Ngn som har tips på snygg lösning för små led-baklysen/blinkers till det? Fästen på stötdämparna...eller ngt?
    Din 2014 har stöd för LED direkt, bara byta.

    Montera pico led blinkers direkt i skärmen eller borra och gänga i skärmstagen.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  3. Följande användare tackar Henrik Forslund för detta inlägg:

    A-son (2017-08-18)

  4. #3
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2015
    Ort
    Älvsjö
    Inlägg
    24
    Tackad: 1
    Kanon. Tack!

  5. #4
    Borde vara samma på min Breakout -14 men, blinkers blinkar i rätt hastighet men indikatorlampan blinkar dubbelt så fort. Har provat olika trix som att "lära" den att det är LED genom att låta den stå och blinka i typ 10 min, funkar ett tag men sen går den tillbaka igen och indikatorn blinkar för fort, nu är ju inte detta något jätteproblem men ändå....vill bara som info säga att det inte är 100 att allt funkar trots att det är LED förberett.
    Kanske jag svarar i fel forum men detta borde väl vara samma på alla HD
    Senast redigerat av CC10 den 2017-08-19 klockan 18:24.

  6. #5
    Jag har en -02.
    Har bytt blinkers bak men de lyser inte ens.
    Är inte led, men verkar inte vara rätt motstånd. Hur löser man det på bästa sätt?

  7. #6
    Vik ut armen åt d håll du ska ( beprövad blinker å funkar varenda gång) vad sbp säger har ja ingen aning om

  8. #7
    Citat Ursprungligen postat av corbijn Visa inlägg
    Jag har en -02.
    Har bytt blinkers bak men de lyser inte ens.
    Är inte led, men verkar inte vara rätt motstånd. Hur löser man det på bästa sätt?
    Original är det väl 21 W på blinkern, så om du bytt till en med lägre W så borde du få "hyper flash" eller att den lyser konstant.
    Att den inte lyser alls tyder nog på att du har kopplat den fel eller att den är trasig. Alt. att den inte är för 12 V, men...
    Eller kan det vara så att det sitter motstånd monterade sen innan, för om du då går upp i W så kan det hända att det inte lyser alls.
    Vad är det för blinker du har köpt och vad satt det där innan?
    Senast redigerat av Jensa018 den 2018-03-08 klockan 10:20.

Liknande ämnen

  1. led i listen till rutan på en Ultra classic
    Av Magnus Johansson i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-07-31, 18:05
  2. Motstånd vs relä ??
    Av Brolin77 i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-02-03, 11:15
  3. Byta till led?
    Av Kent Karlsson i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-07-16, 00:45
  4. Byta till 12" styre utan att byta kablar?
    Av Mattias Y i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-12-25, 17:59
  5. Led bakljus till Softtail med 200 bakhjul.
    Av harly2006 i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-08-18, 21:33

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •