Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Night Train 08

  1. #1

    Night Train 08

    Hej!

    Har en FXSTB 08 med 96 motorn, gått 2400mil.
    Nyköpt i år och har aldrig ägt HD innan.
    Upptäckte häromdagen att motorlampan lyser vid start en liten stund men slocknar efter 15m körning.
    Vet inte om det lyst länge eller om det uppstått nu.
    Märker inget underligt eller annorlunda med hojen när jag startar den eller kör men vill inte att något skall gå sönder för att jag inte kollar upp det.
    Är det för att den misständer när den är kall bara tro eller är det ett vanligt "fel" på den modellen?

    Jag har även irriterat mig på gnissel från svingen när jag åker i ojämnheter och gupp som jag inte hittat orsaken till.
    Testade att smörja lederna för att se vart och om det försvann men det hjälpte inte, någon som varit med om samma sak?

  2. #2
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    685
    Tackad: 29

    Upptäckte häromdagen att motorlampan lyser vid start en liten stund men slocknar efter 15m körning.
    Vet inte om det lyst länge eller om det uppstått nu. - Förmodligen inget allvarligt om hojen går bra. förmodligen någon felkod som ligger kvar och spökar, försvinner ab sig självt efter ett tag (så är det i alla fall på min, en -02, förgasarhoj)

    Är det för att den misständer när den är kall bara tro eller är det ett vanligt "fel" på den modellen? - Har nog inte med det att göra men den skall inte misstända när den är kall, sprutet behöver nog justeras in. Görs lämpligas hos någon som har en bromsbänk.
    Jag har även irriterat mig på gnissel från svingen när jag åker i ojämnheter och gupp som jag inte hittat orsaken till.
    Testade att smörja lederna för att se vart och om det försvann men det hjälpte inte, någon som varit med om samma sak? - Kolla justeringen av belten, mitt gnissel försvann när jag släppte något på spänningen.

  3. #3
    Tack för snabbt svar!
    Den misständer inte när den startar utan det var mest en fundersam fråga.
    Jag tänkte att felkoden kanske registrerades för att den missat en tändning eller så för det märker man ju knappt när man startar den.
    Får kolla med en dator till hojen kanske vilken kod det är eller kan man göra det med instrumentet själv vid hastighetsmätaren?

    Kan ju vara belten kanske, får åka till en som vet hur man justerar och testa det.
    Det är ju min första HD så jag har bara kört kedjedrift innan.

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-07-07, 09:50
  2. Night Train.
    Av harly2006 i forum Säljes
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-09-04, 15:43
  3. Night Train
    Av harly2006 i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-06-19, 21:50
  4. Night Train
    Av falle i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-10-21, 13:29
  5. night train
    Av hdpatric i forum Säljes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-05-25, 23:22

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •