Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Skrammel Fat Bob

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2017
    Ort
    Boden
    Inlägg
    4
    Tackad: 0

    Skrammel Fat Bob

    Hej

    Igårkväll på vägen hem efter en tur växlade jag ner för en skada i vägen och precis i guppet kom ett metalliskt skrammel. Stannade och försökte lokalisera det men det försvann gansak fort. Lade i 1:an och drog lite extra med ett litet hjulspinn då skramell kom tillbaka med försvann när jag lättadepå gasen. Tredje gången så kom skramlet kort i ett gupp. Vet inte om jag blev nojig men upplevde hojen lite ryckig i låga farter. Är en Fat Bob -08 med drygt 3200 mil på mätaren och jag är andra ägaren. Detta har aldrig hänt tidigare, någon som kan tipsa mig var jag skall söka felet.

  2. #2
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    Titta över och känn på ex. motorkuddarna, avgassystemet med värmesköldarna, stötdämpare, beltskydd, framgaffel, stänkskärmar, sidostödet, batterilådan etc så att inget känns löst.
    Senast redigerat av Jonasbaggen den 2017-08-02 klockan 06:49.

  3. #3
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2017
    Ort
    Boden
    Inlägg
    4
    Tackad: 0
    Har kollar igenom en gång. Ska göra en ordentlig genomgång. Tackar för dina tips. Återkommer om jag
    inte hittar något som skramlat löst.Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20170603_154209.jpg 
Visningar:	97 
Storlek:	82,7 KB 
Id:	19076

  4. #4
    Jag bytte bromsklossar och skiva fram.. men satte hjulet lite off.. mina bromsklossar ligger nu och skallrar mot skivan. Kolla så frambromsen sitter bra och inte glappar.. det låter skrammel skrammel.

    Sen kan skruvarna till övre motorfästen lossna lite.. då får du skrammel.

    Och som föregående tala kolla så dämparna verkligen sitter.

    Finns andra småsaker.. sitter backspeglar och blinkers ordentligt?


    Kör lågfart och försök hitta varifrån ljudet kommer. Svårt jag vet. Men det ger sig.

  5. #5
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2017
    Ort
    Boden
    Inlägg
    4
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Kristofer Löfgren Visa inlägg
    Jag bytte bromsklossar och skiva fram.. men satte hjulet lite off.. mina bromsklossar ligger nu och skallrar mot skivan. Kolla så frambromsen sitter bra och inte glappar.. det låter skrammel skrammel.

    Sen kan skruvarna till övre motorfästen lossna lite.. då får du skrammel.

    Och som föregående tala kolla så dämparna verkligen sitter.

    Finns andra småsaker.. sitter backspeglar och blinkers ordentligt?


    Kör lågfart och försök hitta varifrån ljudet kommer. Svårt jag vet. Men det ger sig.
    Hittade felet efter en andra genomgång av allt, övre värmeskölden hade bultarna lossnat. Samtliga satt väldigt löst, bommade det första gången.
    Tack för alla tips, nästa gång det skramlar vet jag vad jag ska kolla och inte bli så nojig och tro att det är något allvarligt....

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-05-18, 23:46
  2. Fat Bob eller Fat Boy
    Av Mats Tufvesson i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-01-29, 00:35
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-10-28, 21:37
  4. Fat Bob
    Av Notar i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-21, 00:20
  5. FAT BOY VS FAT BOB
    Av Boba Fett i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-12-30, 15:48

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •