Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Ny forummedlem från Ingarö

  1. #1

    Ny forummedlem från Ingarö

    Hej på Er,
    Registrerade mig nyss till detta forum. Har varit inne och kikat lite då och då tidigare och tycker det verkar vara intressant och lärorikt.
    Jag är en "gubbe" som haft mc i stort sett hela livet förutom de senaste två åren. Den senaste hojen var en Honda vt 1100 Sabre.
    Eftersom saknaden efter en hoj blivit lite väl stor tänke jag köpa mig en Sportster. Jag kommer främst att köra cykeln till-och från arbetet men givetvis kan det bli några nöjeskörningar också och då hoppas jag på att få med gumman på cykeln. Min fråga som då infinner sig är hur stor Sportster ska jag välja.....883 eller 1200 cc. Funkar 883 att ta med gumman på en tur eller blir det mycket växlande...... Har tänkt mig att köpa en 2004 eller ännu hellre en 2007. Har förstått att gummiupphängd kom 04 och insprutning 07. Vet inte om skillnaden mellan insprutning och förgasare är så stor..... Prisbilden mellan de båda har jag sett är förhållandevis stor.
    Har ni några tips eller tankar tar jag gärna emot dessa......

    Önskar er alla en skön mc-sommar ! / Perris

  2. #2
    Sportstern är en mycket trevlig hoj men inte för två. Jag har både åkt och blivit skjutsad på en -99 och det är inget jag gärna gör om. 883 är otroligt slö, 1200 gör stor skillnad. Den vi hade var konverterad till 1200 och gick mycket bra men original var det för bedrövligt. 140 i nerförsbacke med hemlängtan, solen i ryggen och skitnödig...
    The best diplomat I know is a fully activated phaserbank
    y62.se
    En udda tanke

  3. #3
    Brukar väl va en smaksak. Stor hoj= stor motor. Liten hoj = ännu större motor. 🤔

  4. #4
    V.I.B Contributor
    Casphers avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Ort
    Södra Dalsland
    Inlägg
    606
    Tackad: 60

    Perris:
    Bäst är nog om du provkör lite olika hojar innan ni bestämmer er, och snabbar ni er så hinner ni ju göra det innan snön kommer.
    Sen har ni gott om tid att leta efter en fint exemplar.
    Jag tror att det är det bästa sättet att gå vidare för att ni ska bli varaktigt nöjda med ert beslut.
    Även vikt och längd på såväl förare och passagerare spelar ju stor roll här.
    Mitt tips: Köp en stark rackare, det blir roligare då.
    Lycka till!

  5. Följande användare tackar Caspher för detta inlägg:

    Y62 (2017-10-16)

Liknande ämnen

  1. Ny från Norrbotten
    Av Andersekersund i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2017-07-19, 00:30
  2. Ny från Minnesota
    Av CVO Limited i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-10-29, 19:08
  3. Ny från Umeå
    Av erkagn i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-06-24, 20:58
  4. Ny fräck customhjälm från Biltwell..
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-06-10, 19:56
  5. Ny från norr
    Av cloggis i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-04-05, 16:32

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •