Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Road King startar inte

  1. #1

    Thumbs up Road King startar inte

    Hej,

    Min Road King, 2005:a startar inte! Behöver hjälp! Panik! Arg! Ledsen! Frustrerad!

    För en månad sedan slog någon sönder glaset på hastighetsmätaren. Det verkar som att det inte går att ersätta endast glaset utan man måste byta hela mätaren. Men hojen och all elektronik däromkring fungerade så jag har kört en del. Inte haft tid/ork/pengar att lämna in den.

    Häromdagen när jag skulle köra så vägrar den starta. Tändning, ljus och elektronik kommer på men den klickar bara. Låter som att batteriet är kasst - vilket jag tycker verkar konstigt då detta bytes nu på vårkanten. Slänger på underhållsladdaren och där har den nu stått ett par dagar och laddaren visar att batteriet är fullladdat men samma fel - bara klickar.

    Jag vet att jag kanske var dumsnål när jag köpte ett Biltema-batteri i våras men sedan dess har jag kört mycket!

    Kill switch är av, bensin finns i tanken, underhållsladdaren visar att batteriet är laddat, jag har kollat säkringarna (tror jag kollat alla)...

    Vad gör jag??!
    Ibland får jag PMS. Parked motorcycle syndrome.

  2. #2
    V.I.B
    Reg.datum
    Dec 2011
    Ort
    Alunda,Östhammars kommun
    Inlägg
    185
    Tackad: 2

    Prova med ett annat batteri iallafall...

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Alunda Visa inlägg
    Prova med ett annat batteri iallafall...
    Ja, ska göra det. Ska se om jag kan "låna" pappas HDs batteri.

    När jag återigen testade att starta den i dag lade jag märkte till att neutral-dioden inte lös trots att den var i neutral. Märkligt...
    Ibland får jag PMS. Parked motorcycle syndrome.

  4. #4
    Hej glaset kan du säkert få gjort hos en glasmästare det går att ta av kromringen runt glaset med lite pill kolla youtube,prova starta hojen med startkabel eller hjälpstartare det är troligen ditt batteri,annars startrelä,startmotor

  5. #5
    Har du inte helförsäkring?
    Har du provat att kolla alla anslutningar till och från batteriet, till jord och startmotor så det inte är dålig kontakt någonstans.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av ultra98 Visa inlägg
    Hej glaset kan du säkert få gjort hos en glasmästare det går att ta av kromringen runt glaset med lite pill kolla youtube,prova starta hojen med startkabel eller hjälpstartare det är troligen ditt batteri,annars startrelä,startmotor
    Lyckades få av glaset efter ett jäkla massa pill. Tack för tipset! Lämnat in till en glasmästare nu.

    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Har du inte helförsäkring?
    Har du provat att kolla alla anslutningar till och från batteriet, till jord och startmotor så det inte är dålig kontakt någonstans.
    Jo, men 2500kr i självrisk vill man såklart gärna undvika. Tog av batteriet, lade i en ryggsäcks och tog en Kawa (som är till salu, blink blink) o körde till Biltema. De gjorde mätning i butiken och vips så fick jag ett nytt batteri. Wihooo! Startade direkt!
    Ibland får jag PMS. Parked motorcycle syndrome.

  7. #7
    Fått glaset av glasmästaren och installerat det. Äntligen är jag tillbaka i sadeln

    Men... Är rädd att det inte är tätt nog. Är det dumt att täta med silikon eller något med risk att eventuell fukt som ändå letar sig in inte kommer ut?
    Ibland får jag PMS. Parked motorcycle syndrome.

Liknande ämnen

  1. startar inte!
    Av Jimmy87 i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2016-08-01, 23:02
  2. Hojen startar inte.
    Av Paulus i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-05-14, 00:05
  3. Skillnad Road King Police vs "standard" Road King
    Av Robban i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-07-08, 16:46
  4. Startar inte.........
    Av Lars Nilsson i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2012-08-15, 12:47

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •