Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Oljeplugg

  1. #1

    Oljeplugg

    Hur i hvete får man bort oljepluggen som sitter mellan bägge bakdämpra på en nightrain 2007?

  2. #2
    Nu har ju jag iof en -02 men vad har du för oljeplugg där??Motoroljan går ju ut via en slang med en insexbult som plugg, på höger sida vid/under svingen!


    //Robban

  3. #3
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    685
    Tackad: 29

    Citat Ursprungligen postat av Robban Visa inlägg
    Nu har ju jag iof en -02 men vad har du för oljeplugg där??Motoroljan går ju ut via en slang med en insexbult som plugg, på höger sida vid/under svingen!


    //Robban
    '
    Kan väl var pluggen till lådan. Med hylsa (kommer inte ihåg dimension) och förlängning går det lätt.

  4. #4
    Japp de är pluggen till lådan. Det är så jävla tight mellan dämpra så man får inte inte mellan rätt storlekshylsa, det finns ett insex hål på den pluggen också men 7mm är för litet och 8mm är för stort..

  5. #5
    Kan det vara så att om 7 mm är för litet och 8 mm för stort då behöver du en sexkantnyckel mitt emellan och då blir det en i tum. 19/64" = 7.54 mm. Och tumstorlek låter rimligt med tanke på var hojen kommer ifrån. Tumstorlek från mm är ju rätt enkelt att räkna ut och den här blir den enda som passar om du ska ha något mitt emellan.

  6. Följande användare tackar electratobbe för detta inlägg:

    Henrik Forslund (2017-04-30)

  7. #6
    Kan funka men vars hittar man en sån insexare hän?

  8. #7
    Citat Ursprungligen postat av Ovechkiin Visa inlägg
    Japp de är pluggen till lådan. Det är så jävla tight mellan dämpra så man får inte inte mellan rätt storlekshylsa, det finns ett insex hål på den pluggen också men 7mm är för litet och 8mm är för stort..
    Aldrig mm.........Tum!!!

    //Robban

  9. #8
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Tum insex med kula så går det bra, sitter en aning sidan om mitten av dämparna så det kan vara lite svårt innan det tar rätt gänga, med lite tålamod går det bra
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  10. #9
    Precis pluggen sitter lite på sidan det är därför man inte får plats med en hylsa, iaf inte mina hylsor.

  11. #10
    en kort 16mm hylsa med 3/8 fattning och en förlängare fungerar för mig

  12. #11
    Har precis bytt på en Breakout och jag lossade muttern med hylsan och sen får man ta en insexnyckel till hjälp då hylsan vill låsa sig mot stötdämparen

  13. #12
    Köpte mig ett set Insex i tum och det funkade så nu är hon nysmörjad .

  14. The Following 2 Users Say Thank You to Ovechkiin For This Useful Post:

    Henrik Forslund (2017-04-30), Lasse.S (2017-04-26)

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •