Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Hjälp med tändinställning på en panna.

  1. #1

    Hjälp med tändinställning på en panna.

    Hej , någon som kan hjälpa mej med att förklara hur jag ska gå till väga när ja ska ställa tändningen på min panna ? Har läst på bikeline men får inte till det ändå . Är inte så hemma på detta.

  2. #2
    Finns det verkligen ingen som vill eller kan hjälpa mej med tändningen på min panhead ???

  3. #3
    Om du skruvar bort pluggen på vänster sida på blocket mitt emellan cylindrarna (skruva åt den löst sedan när du är färdig så du inte skadar gängorna, de är lite klena där) så kan du hitta lite olika märken typ borrade punkter och streck. Så skall du hitta den som gäller för full förtändning (kolla i manualen) på min motor är det ett streck men det är en modern ny motor (Shovel 1977). Detta gör du genom att sakta vrida på motorn på något sätt (bakhjulet med växeln i eller med en hysla få främre motordrevet på vevaxeln).

    När du hittat märket så märker du främre drevet på vevaxeln med tippex, penna och maskeringstejp eller annat sätt och ett motsvarande märke på tex innertransen när motorn står i det läget (med märket mitt i hålet) Sedan skruvar du dit pluggen försiktigt, startar motorn och kollar med en stroboskoplampa att märkena överenstämmer när du håller över 2000 varv (alltså inte tomgång). Du får vrida brytarplattan på andra sidan så att det stämmer.

    Innan du börjar med allt detta skall du kolla brytarspetsarna och att du har rätt brytaravstånd när brytarna är som mest öppna jag tror det skall vara typ 0,45mm. Om du har dubbla brytare så har jag inte en aning om någonting.

  4. #4
    Klicka på länken
    http://search.ebscohost.com/ och logga in med användarnamn arborg och lösen arborg. Gå sedan till Small engine repair reference center klicka på motorcycles
    därefter Harley Davidson i listan sen Panhead sen circut breaker
    Senast redigerat av hasse diesel den 2017-04-22 klockan 20:16.

  5. Följande användare tackar hasse diesel för detta inlägg:

    stroker49 (2017-04-22)

  6. #5
    V.I.B minhojs avatar
    Reg.datum
    Apr 2014
    Ort
    Förort
    Inlägg
    270
    Tackad: 53

    Citat Ursprungligen postat av hasse diesel Visa inlägg
    http://web.b.ebscohost.com/serrc/pdf...&vid=1&hid=115 KLICKA på small engine reapair , sen på motorcyklar sen Harley Davidson sen Panhead sen circut breaker
    Nu har ju inte jag nån panna men:
    länken ovan funkar inte
    blev lite nyfis på vad det fanns där ba...

  7. #6
    Kolla nu då....

  8. #7
    V.I.B minhojs avatar
    Reg.datum
    Apr 2014
    Ort
    Förort
    Inlägg
    270
    Tackad: 53

    Citat Ursprungligen postat av hasse diesel Visa inlägg
    Kolla nu då....
    Jo nu funkar det.
    Trodde det var nåt nytt som jag missat. Den där "arborg-länken" har jag ju sparad sedan tidigare...

Liknande ämnen

  1. Ta med sig amatörbyggt vid utlandsflytt
    Av stroker49 i forum Custom & Byggen
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2017-04-18, 00:39
  2. hjälp med avgassystem till hojj med kick!
    Av Hd1340 i forum Custom & Byggen
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-04-22, 21:51
  3. Behöver ni hjälp med att plasta el laminera med kolfiber..
    Av batbyggare i forum Byte av tjänster
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-09-30, 22:09
  4. Hjälp! Akut!!! Står på en camping med en hoj med elfel.
    Av Niko i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2012-07-01, 19:41
  5. Hjälp! Akut!!! Står på en camping med en hoj med elfel.
    Av Niko i forum Harley-Davidson Tekniska frågor
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-06-29, 21:06

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •