Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Bromsljus lyser konstant

  1. #1

    Bromsljus lyser konstant

    Har problem med att bromsljuset på min Fat Bob 2013 års modell lyser konstant. Det inträffar inte alltid men ibland när man släpper handbromsen tar det antingen väldigt lång tid eller så slocknar inte bromsljuset överhuvudtaget. Har precis haft inne hojen på Probike i Göteborg och fått bytt bromsljusswitch. Det blev något bättre men fortfarande inte helt bra.

    Jag har lagt märke till att handtaget inte fjädrar tillbaka helt och därmed aktiveras switchen bara delvis. Hade samma problem för några år sedan när jag fortfarande hade garanti kvar och då byttes hela huvudbromscylindern ut.

    Har jämfört känslan med helt nya motorcyklar som står i butiken och där fjädrar handtagen ut till sitt ändläge.

    Är det normalt att det blir så efter bara något år eller finns det något man kan göra åt det? Jag kör i princip bara när det är bra väder och i övrigt står hojen inne i ett torrt varmgarage. Det är främst när den har stått oanvänd ett tag som felet uppenbarar sig.

  2. #2
    Nu är huvudbromscylindern renoverad och handtaget fjädrar ut hela vägen precis som det ska. Problemet borta med andra ord. Probike i Göteborg gjorde detta på goodwill då jag haft problem med bromsen innan. Får man ge dem en eloge för.

  3. Följande användare tackar Erik Lundberg för detta inlägg:

    Henrik Forslund (2017-05-09)

Liknande ämnen

  1. konstant bromsljus, vad är felet??
    Av warpath i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-06-02, 15:07
  2. Bromsljuset lyser konstant
    Av Sellner i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-07-05, 21:53
  3. Konstant Bromsljus
    Av byggarn i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-06-05, 10:44
  4. konstant bromsljus
    Av Chrille i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-03-30, 09:50
  5. Blinkersproblem, lyser konstant
    Av DeaDSexY i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-22, 22:49

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •