Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: El-fel wideglide -06

  1. #1

    El-fel wideglide -06

    Batteriet vart urladdadt på farsans hoj i vintras så ett batteripack användes vid uppstart, hojen hoppade igång någon sekund med dog sedan och strömmen i batteripacket tog slut. Dagen efter när det va ström i batteripacket igen så lyser N och oljelampa när man lägger på ström på polerna fast tändningen är av, felet uppstod efter jag kollade säkringarna som hade börjat erja lite. Bytte alla säkringar och köpte nytt batteri, hade båda polerna av batteriet i ett par dagar för att nolla systemet men felet kvarstår ändå. Hojen är utrustad med larm, kan det va det som spökar? Händer inte ett smack när man vrider på tändningen, varken larmsymbolen eller trippmätaren lyser 😑
    Alla tips mottages för det börjar ju bli väder ute

  2. #2
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    685
    Tackad: 29

    Tror inte larmet har nåt med det hela att göra, däremot så skulle jag börja med att kolla tändningslåset.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Grinden Visa inlägg
    Batteriet vart urladdadt på farsans hoj i vintras så ett batteripack användes vid uppstart, hojen hoppade igång någon sekund med dog sedan och strömmen i batteripacket tog slut. Dagen efter när det va ström i batteripacket igen så lyser N och oljelampa när man lägger på ström på polerna fast tändningen är av, felet uppstod efter jag kollade säkringarna som hade börjat erja lite. Bytte alla säkringar och köpte nytt batteri, hade båda polerna av batteriet i ett par dagar för att nolla systemet men felet kvarstår ändå. Hojen är utrustad med larm, kan det va det som spökar? Händer inte ett smack när man vrider på tändningen, varken larmsymbolen eller trippmätaren lyser
    Alla tips mottages för det börjar ju bli väder ute
    På min softail 06 så spökade tändningslåset. När man vred på tändningen så tändes inte lyset i hastighetsmätaren eller vanliga belysningen. Hojen startade utan problem och sen fick man "jucka" lite med tändningslåset för att få igång lyset och för att få larmsymbolen att slockna.
    Plockade bort tändningslåset och plockade isär det på köksbordet, tvättade och putsade rent alla kontakt ytor med ett väldigt fint slippapper, smorde sen in allt med ett tunt lager fett.
    Sen dess har det funkat.


    Skickat från min iPad med Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Duo-sadel till XL883 -06
    Av riexne i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-03-28, 20:52
  2. El-fel?
    Av HD-Rocker i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2016-07-31, 16:02
  3. Wideglide -98
    Av wideglider i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-19, 21:59
  4. FEL FEL FEL FEL
    Av Hagis i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-03, 09:15
  5. Konstiga fel!
    Av El Glide i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-07-24, 11:24

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •