Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Beställt ultra limited 2017 och hungrar efter info

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Feb 2017
    Ort
    lotorp / norrköping
    Inlägg
    3
    Tackad: 0

    Beställt ultra limited 2017 och hungrar efter info

    Söker nån / några att bolla frågor och ideer med, min förra harley va en panna chopper -56 och det va länge sen, och jag är färsk på dom här bussarna, har aldrig haft någon, jag har beställt screamin eagle stage 3 direkt på den här så det ska vara 110hk på bakhjulet och 114"

    1: min första fråga är sterio relaterat, sitter det någon uppdaterad stereo på limited modellen eller är det 'stock' det finns ju steg 1 och 2 lixom.

    2: finns det fungerande blåtands headset till hjälmen som synkar med hjälmen och telefon samtidigt, alltså streama musik från telefon till hoj till hjälm och att det funkar bra med samtal osv? gillar inte sladd.

    3: finns det bra kartor i gpsén och går det att få på svenska?

    4:dom ska väl vara rätt lika varandra från 2014 och framåt? men min är med nya motorn då förstås, så ni med ultra limited 2014 o nyare kan väl göra er hörda så jag får lite info

    den kommer nog i slutet på mars typ och jag är som en 10åring dan före julafton hahha.. hoppas inlägget är okey,

  2. #2
    Tja

    Vad jag sett i USA så verkar steg 3 kitten ge ca 100-102 hästar på hjulet, har släppts ett steg 4 nu som dom menar ger ca 120häst.

    Nå till frågorna, stereon är nog helt säkert "stock" högtalarna. Steg 1 och 2 är olika uppgraderingar. Kör själv med det sk steg 2 Boom2. Gigantiska skillnader men mycket pengar.
    Vet att HD kommit med egna headset liknande scala rider och dyl så dom borde ju vara trådlösa.
    Gps kartorna funkar bra tycker jag, iaf här uppe i glesbygden, språk vet jag inte om man kan få svenska

  3. #3
    V.I.B
    Reg.datum
    Feb 2017
    Ort
    lotorp / norrköping
    Inlägg
    3
    Tackad: 0
    Vad kostar boom steg 2 och få monterat o klart?

  4. #4
    Hallå ja vill du använda dig av alla funktioner i Boomboxen ljud,tele.gps så får du köpa tex ett scala rider g20 och deras freewire som du parkopplar stereo med och sen i sin tur med scalarider g20 i hjälmen men surfa in här.
    https://www.sena.com/product/freewire/
    Jag kör själv med sladd och det fungerar utmärkt men har köpt headset ifrån jm kanon ljud,Harleys är kass tycker jag.http://www.jmcorp.com/SeeProducts.asp?PF=08
    Lycka till med nya hojen

  5. #5
    Törs knappt säga, men till Roadglide som jag kör så kostar bara grejerna till kåpan ca 11k, säkert nå liknande extra för att få bak också. Boom2 kräver ett slutsteg per högtalar par så det drar iväg, funderade på att sätta i väsklocken men det är ca 20k ink lock och 20ink benkåpor om jag skulle sätta där. Boom 1&2 kan inte blandas tyvärr. Däremot så finns ett mycket bra märke som är jm rokker som kan driva upp till 8högtalare på ett slutsteg. Dom ligger mycket bättre i pris om du köper på eBay eller från handlare i staterna

  6. #6
    V.I.B
    Reg.datum
    Feb 2017
    Ort
    lotorp / norrköping
    Inlägg
    3
    Tackad: 0
    Jag beställde boom steg 1 och fick det monterat och klart för 12,000:- det innehåller ett steg 'svindyrt' och 4st bättre högtalare.. hoppas det låter okey bara..

  7. #7
    V.I.B
    Reg.datum
    Feb 2017
    Ort
    lotorp / norrköping
    Inlägg
    3
    Tackad: 0
    En fråga till, finns det nått smart sätt att göra en GPS-fil på datorn en rutt och överföra den till hojen med ett usb minne?

Liknande ämnen

  1. Svar: 39
    Senaste inlägg: 2018-03-07, 20:24
  2. skillnad på luftrenare före och efter 2004 ?
    Av Sportsterdanne i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2016-08-03, 18:48
  3. före och efter sporre 89:a
    Av André Troy i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-10-03, 19:49
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-03-19, 18:41
  5. Skillnader på gasvajer före och efter 95
    Av The Dude i forum Harley-Davidson Tekniska frågor
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-02-11, 22:17

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •