Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: skumt el fel

  1. #1

    skumt el fel

    hej på er alla. jo jag har en softail 06 88a, som jag har satt på ett "ap häng" på.
    fick ju dra om elen efter detta byte av styre, och efter det så funkar inte bak ljus, blinkers eller tuta eller broms ljus. varken på fotbroms eller handbroms. jag har kollat så jag inte kopplat fel på sladdarna. jag har lött sladdskarvarna och krympslangat. har kollat säkringarna och dom är ok. vill påstå att jag hör att ett relä knäpper till, men inget liv i grejorna. när jag slår på larmet så blinkar blinkisarna till. så vad kan jag ha för fel på elen ? sitter nästan med lipen i halsen nu då min fantasi på fel sök är slut. snälla någon som haft liknande problem ?

    mvh orka

  2. #2
    Bra, den fungerade och sedan inte och däremellan har du bytt kablarna upp till styret och handtagen. Då är det nästan 100% att det blivit något fel där.

    Kolla där uppe så inget kortsluter mot styret, du får skruva av överfallen till hantagen och inspektera noga. Om du inte kan se något så får du börja mäta. Om du kan koppla ur kablaget i andra ändan är det bra? Så kan du mäta varje ledare och kontrollera att du inte har typ 0 ohm mot jord för då har du kortis.
    Det där som knäpper till kan vara en automatsäkring som löser ut.

    Berätta hur det går!

  3. Följande användare tackar stroker49 för detta inlägg:

    hasse diesel (2017-02-18)

  4. #3
    Om du inte hittar något fel kan du börja koppla bort ledare efter ledare. Ta bort en koppling, någon skillnad? Sätt tillbaks och testa nästa ledare till du hittar den som jävlas.

  5. #4
    jo mycket riktigt så hade en "vass" lödning stuckigt ett micro hål på krympslangen, vilket resulterade i felet. fixade till det och allt funkade fint när jag sen skulle skruva på handtaget igen så råkar jag klämma en av sladdarna. så jag sköt en säkring. hahahaha blir biltema på mondag o köpa en näve med 15 amp säkringar.
    ps. tack för hjälpen
    orka

  6. #5
    Härligt, när man genom lite analytisk felsökning kan hitta felet. Snart är vi on the road again, kanske rullar jag ut choppern i morgon om det är hyfsat väder. Idag var det kanon men jag var på annat.

  7. #6
    så nu sitter jag här med ytligare en sak att fråg. och jag har nästan tagigt fram skäms kudden. fåt i hop elen i styret, men när jag trycker på fotpedalen så lyser inget bromsljus, ska det vara så på en softail 06 tc 88. polaren sejer att hans fotbroms tänder bromsljuset men han har en softail 07 tc 96. jag kan inte hitta några sladdar eller så som sklulle kunna tända nått ljus men va fan är det inte lag på detta. och jag har ägt min harley sen i november 2016, så jag kan inte nått om harley än. har dock märkt att dom inte har allt som en jappsare "honda" har, som är från "2001" snälla hjälp en vilsen skäl som vill men inte kan ......

  8. #7
    Det är klart att det skall vara bromsljus även på fotbromsen. Tänds bromsljuset när du tar med handbromsen? I så fall funkar ju lampan. Jag kan inget om din hoj och årsmodell men det brukar sitta en kontakt som sluter kretsen på hydraulledningen som går från fotbromscylindern. Den aktiveras av trycket. Leta där.

    En bra idé tycker jag är att köpa en verkstadshandbok, helst en original om du har råd.
    Senast redigerat av stroker49 den 2017-02-28 klockan 19:22.

  9. #8
    http://www.jerseyh-d.com/original-ha...tail&part=2453


    Position 31 sitter på höger sida på nedre ramröret framför svinginfästningen

  10. #9
    precis en sådan Pulare! Pos 31 är en sådan bromsljuskontakt. Normalt går det ström i den ena ledaren dit och när du trampar på bromsen och det blir tryck sluter kontakten och strömmen går vidare till bromsljuset. Mät och kolla om det finns spänning fram på ena. Du kan också sluta kretsen genom att bygla dem och se om lampan tänds.

  11. #10
    jag tackar och bockar, för snabb och bra hjälp. och vist va det glapp i denna "kontakt". men nu funkar allt som det ska
    mvh Orka

Liknande ämnen

  1. Skumt sa grisen.
    Av B-Twin i forum Harley-Davidson Tekniska frågor
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2021-05-26, 05:00
  2. El-fel?
    Av HD-Rocker i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2016-07-31, 16:02
  3. Fel kod
    Av Pasi i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-08-16, 08:20
  4. Svar: 35
    Senaste inlägg: 2012-09-11, 10:58
  5. FEL FEL FEL FEL
    Av Hagis i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-03, 09:15

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •