Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Breakout. Vad skiljer sig 2013-2017

  1. #1

    Breakout. Vad skiljer sig 2013-2017

    Går i tankarna på att köpa mig en HD. alltid kört sport innan men fått upp ögonen för breakouten.
    Om nån kan sammanfatta vad som har ändrats på mellan årsmodellerna alt. Länka dit man kan läsa om dom vore tacksamt.
    HD är helt okänd terräng för mig.

    Tack på förhand /Micke.

  2. #2
    V.I.B burningheads avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    44
    Tackad: 13
    Om någon har koll så vore det intressant att veta hur pass stor skillnad det är på 103" Std & 110" CVO motorn...
    Är oerhört sugen på att köra Breakout 2017.

  3. #3
    Har fått för mig att det inte skiljer så mycket på årsmodellerna iaf

    Nu är man ägare till en 2016 års modell. Det kommer bli en skön sommar👌

  4. #4
    Tror inte det skiljer så mycket, vad jag vet så kom nya bromsar fram 2015, nytt luftfilter 2016 om det ändrades något annat i motorn vet jag inte, och nya fälgar 2017.
    Svårt att göra en rättvis jämförelse på motorerna men personligen är jag inte jätteimponerad av 110" motorn, då är det betydligt roligare med en trimmad 103a.
    Om jag får välja så går CVO bort och jag lägger hellre mellanskillnaden på trim och lite annan fix.
    Grattis Mikael till Breakouten, du kommer säkert att trivas med den

  5. #5
    Tack s� mycket . Den levereras ju givetvis med luft/buller. Hoppas bara �verg�ngen sporthoj/custom g�r sm�rtfritt nu

    PS. Glömde skriva att jag har beställt en 2016 med luft/buller på
    Senast redigerat av Mikael Andrén den 2017-02-08 klockan 21:41.

  6. #6
    V.I.B burningheads avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    44
    Tackad: 13
    Citat Ursprungligen postat av CC10 Visa inlägg
    Tror inte det skiljer så mycket, vad jag vet så kom nya bromsar fram 2015, nytt luftfilter 2016 om det ändrades något annat i motorn vet jag inte, och nya fälgar 2017.
    Svårt att göra en rättvis jämförelse på motorerna men personligen är jag inte jätteimponerad av 110" motorn, då är det betydligt roligare med en trimmad 103a.
    Om jag får välja så går CVO bort och jag lägger hellre mellanskillnaden på trim och lite annan fix.
    Grattis Mikael till Breakouten, du kommer säkert att trivas med den
    På vad sätt är du inte nöjd med 110" motorn ?
    Vad går ett trimkit på till 103"an ?
    Vad ingår i ett sådant trimkit ?

    Jag tycker CVO´n är grymt snygg i svart lack, men den känns oerhört högt överprisad.
    Håller med om att en 103" hamnar bättre i pengar och tillåter egna modifieringar på ett annat sätt.

    Grattis till nyförvärvet Mikael...

  7. #7
    På vad sätt är du inte nöjd med 110" motorn ?
    Vad går ett trimkit på till 103"an ?
    Vad ingår i ett sådant trimkit ?

    Jag tycker CVO´n är grymt snygg i svart lack, men den känns oerhört högt överprisad.
    Håller med om att en 103" hamnar bättre i pengar och tillåter egna modifieringar på ett annat sätt.

    Grattis till nyförvärvet Mikael...[/QUOTE]

    Är väl inget direkt fel på 110an men den imponerar inte, tycker den är lite trött i botten och inget riktigt klipp på topp, tråkig motorkaraktär tycker jag
    Nya kanske är bättre men min 2010 var tråkig tycker jag trots luft&buller och supertuner.
    Finns många olika trim, allt från att bara byta kammar till kit med kolvar, toppar mm
    Svårt att säga nåt pris men kanske från ca 20 000 inkl mappning till hur mycket som helst, men L&B och mappning "måste" du ju ha även till CVOn
    Om du läser Big Twin så kolla in reportaget om min Breakout i nr 1 2017.

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2016-07-17, 16:24
  2. vad är skillnaden på sportster solo sadel 03 - 04? det skiljer
    Av André Troy i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-05-29, 09:20
  3. Vad skiljer motorerna åt?
    Av Jompa i forum Buell
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-01-03, 12:57
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-06-30, 22:50
  5. Vad skiljer 19" och 21" i total diameter?
    Av admin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-12-01, 22:50

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •