Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Skumma underkronor

  1. #1

    Skumma underkronor

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0522.jpg 
Visningar:	140 
Storlek:	46,0 KB 
Id:	18627Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	thumbnail_DSC_0521.jpg 
Visningar:	144 
Storlek:	39,3 KB 
Id:	18628

    Har någon sett något liknande? Det är någon typ av expander i den undre kronan, inga slitsar eller sådant.
    Jag skruvade in skruven några varv och knackade och då lossnade det därinne, men gaffelbenet verkar sitta fast. Har blött på med 5x56 får väl prova att värma försiktigt.

    Några tips?

  2. #2
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2013
    Ort
    Blomstermåla
    Inlägg
    235
    Tackad: 10
    OT men har du bromsledning genom ramen? Hur fan får man t.ex. en banjo igenom?

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Preben Visa inlägg
    OT men har du bromsledning genom ramen? Hur fan får man t.ex. en banjo igenom?
    Nja, det är hydraulkoppling. Men det är samma problem, tillräckligt svårt att få igenom slangen, man får använda dammsugare, sytråd, fiskelina och ståltråd.

    Banjo o andra kopplingar får man skruva dit på andra sidan.

  4. Följande användare tackar stroker49 för detta inlägg:

    Preben (2016-11-30)

  5. #4
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2013
    Ort
    Blomstermåla
    Inlägg
    235
    Tackad: 10
    Det var ungefär vad jag befarade skruvade bromsledningar godkänns ju inte av SFRO. :-(

  6. #5
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0522.jpg 
Visningar:	140 
Storlek:	46,0 KB 
Id:	18627Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	thumbnail_DSC_0521.jpg 
Visningar:	144 
Storlek:	39,3 KB 
Id:	18628

    Har någon sett något liknande? Det är någon typ av expander i den undre kronan, inga slitsar eller sådant.
    Jag skruvade in skruven några varv och knackade och då lossnade det därinne, men gaffelbenet verkar sitta fast. Har blött på med 5x56 får väl prova att värma försiktigt.

    Några tips?
    japp det ligger en fräst kil med gänga som stoppas i innan gaffelröret sätts i som klämmer fast röret, skulle tro om du släpper ett par varv på bulten och knackar den innåt så borde det släppa.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  7. #6
    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    japp det ligger en fräst kil med gänga som stoppas i innan gaffelröret sätts i som klämmer fast röret, skulle tro om du släpper ett par varv på bulten och knackar den innåt så borde det släppa.
    Ja, det har jag gjort. Men benet sitter stumt. Finns det risk att kilen gjort märke i benet så att det blir svårt att rotera demontera?

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Preben Visa inlägg
    Det var ungefär vad jag befarade skruvade bromsledningar godkänns ju inte av SFRO. :-(
    Jag har skruvade anslutningar överallt. På SFRO-besiktningen måste man ha pressade, sedan gör man som man vill.

  8. #7
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    [QUOTE=stroker49;115597]Ja, det har jag gjort. Men benet sitter stumt. Finns det risk att kilen gjort märke i benet så att det blir svårt att rotera demontera?

    - - - Uppdaterad - - -

    chromet brukar vara rätt hårt på gaffelben men helt omöjligt är det väl inte, det är nog bara till att fortsätta knacka och vrida tills det lossnar skulle jag tro..
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  9. #8
    [QUOTE=Lasse.S;115601]
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Ja, det har jag gjort. Men benet sitter stumt. Finns det risk att kilen gjort märke i benet så att det blir svårt att rotera demontera?

    - - - Uppdaterad - - -

    chromet brukar vara rätt hårt på gaffelben men helt omöjligt är det väl inte, det är nog bara till att fortsätta knacka och vrida tills det lossnar skulle jag tro..
    Tack, jag skall prova med att värma lite med en värmepistol också.

  10. #9
    Värmepistol och så knäppde det till, så lossnade den ena. Den andra fick jag värma och sedan knacka lite med plasthammare på så lossnade den, men ljudlöst. Tack

  11. The Following 2 Users Say Thank You to stroker49 For This Useful Post:

    hasse diesel (2016-12-11), Lasse.S (2016-12-02)

  12. #10
    Ganska vanligt för att få till en dold klämmning utan slits, gänga i den den inre delen och när man dra så kläms gaffelbenet och trycks åt sidan typ.
    Man skall väl inte dra för hårt har jag en känsla av då deformeras nog gaffelbenet..
    Kolla bilden och de 2 pryttlarna längst fram till höger så förstår du hur jag menar.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	smoothtrees.jpg 
Visningar:	87 
Storlek:	38,0 KB 
Id:	18631

  13. #11
    märkligt, trodde inte det var löst..
    jaja.

  14. #12
    Citat Ursprungligen postat av Softail55 Visa inlägg
    Ganska vanligt för att få till en dold klämmning utan slits, gänga i den den inre delen och när man dra så kläms gaffelbenet och trycks åt sidan typ.
    Man skall väl inte dra för hårt har jag en känsla av då deformeras nog gaffelbenet..
    Kolla bilden och de 2 pryttlarna längst fram till höger så förstår du hur jag menar.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	smoothtrees.jpg 
Visningar:	87 
Storlek:	38,0 KB 
Id:	18631
    Tack för det Softail55. Vad är det för märke på de där, ser fina ut?

  15. #13

  16. #14
    Fint pris på dom oxå!

    Skickat från min F5121 via Tapatalk

Liknande ämnen

  1. skumma vibrationer!
    Av svart-drake i forum Klassiska & Historiska Harley
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-10-07, 21:58

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •