Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Street Glide

  1. #1
    V.I.B Harley Customs avatar
    Reg.datum
    May 2014
    Ort
    Vellinge
    Inlägg
    45
    Tackad: 2

    Street Glide

    Hej, efter något års uppehåll från harley känns det som det kommer bli så igen .
    Är lite inne på en street glide,men aldrig provat en faktiskt.Frågan blir då,hur funkar det om man är lite kort i rocken?
    Jag är 170cm och normalt byggd,vad nu det innebär .

  2. #2
    Mitt tips är att provköra ordentligt, en lång provkörning på alla typer av vägar och farter, är 176 själv och tyckte att den var lite väl tung och klumpig i vissa lägen och turbulensen från vindrutan kom jag aldrig överens med.
    Läs tråden vindbrus Streetglide här på touringforumet.
    Hade jag provkört innan hade jag troligen aldrig köpt den, ville ha en bekväm hoj och visst är den bekväm på långkörning men vindbrus och turbulens förstörde hela nöjet.

  3. #3
    V.I.B Harley Customs avatar
    Reg.datum
    May 2014
    Ort
    Vellinge
    Inlägg
    45
    Tackad: 2
    Tackar för lite info vad gäller street gliden, det är ungefär det man hört/läst om oxå.
    Jag körde sporster förr och det var roligt då jag kör ganska aktivt,andra förslag på modeller som jag bör prova
    så bara skriv vilka jag kanske bör kolla in oxå.

  4. #4
    Är själv 170 kort å kör en road glide, mycket bekväm hoj å köra tycker jag. Körde street bob förut, ut å prova bägge så du får en uppfattning. Om det är hoj med kåpa du vill ha, mycket bekvämt å åka längre med. Sen har ju vissa svårt för kåpan på just road gliden, personligen gillar jag den. Och ett plus är ju att den inte är fäst vid styret utan i ramen istället.

  5. #5
    V.I.B Harley Customs avatar
    Reg.datum
    May 2014
    Ort
    Vellinge
    Inlägg
    45
    Tackad: 2
    perfekt med lite bra tips,är din sänkt på något vis eller original Hampe?

  6. #6
    Jag har haft 3st Streetglide tidigare och tycker det är riktigt fina hojar, men man får laborera lite för att få bort turbulensen, däremot håller jag inte med om att den är klumpig i stan, mycket smidigare och mer lättsvängd än vissa andra Haleys jag haft (nighttrain) jag gillar att köra aktivt och fort och tycker dom är great. Nu kör jag Roadglide och tycker den är snäppet bättre

  7. #7
    V.I.B Harley Customs avatar
    Reg.datum
    May 2014
    Ort
    Vellinge
    Inlägg
    45
    Tackad: 2
    Det överväger lite till att bli en Road King, ev en 2010 med abs,farthållare etc.
    Måste givetvis provas ordentligt till våren först,det enda jag inte gillar alls är framskärmen.
    Någon som har tips,erfarenheter om någon lite mer slimmad skärm som passar ev.

  8. #8
    Street Glide skärmen borde passa rakt av, annars kan du söka på Thunderbike eller Dark Parts, borde finnas nåt som passar

  9. #9
    Lättkörda tycker jag väl att dom är i alla fall,har en Electra och en Softail Standard och jag tycker ju att Softailen känns klumpigare än Electran!!När tjejen övningskörde så var jag med nån gång på teknikbanan,testade Electran på konbanan i full fart och det gick fint :-) tog nån kon med väskorna men det är smällar man får ta.

    //Robban

  10. #10
    Lite seg å svara, sorry. Har 23 tums framhjul på min, så annan krona och och en tums sänkning med monotubes dämpare i gaffeln. Kör med air ride dämpare bak, så bara höja å sänka som man vill med en knapp

Liknande ämnen

  1. Importera Street Glide
    Av Glider i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2016-02-27, 12:23
  2. Street Glide-15 vindruta
    Av spaanh i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-04-06, 09:39
  3. Solosadel Street Glide -07
    Av stefangranath i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-01-19, 17:06
  4. Bakskärm Street Glide
    Av stefangranath i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-05-06, 19:49
  5. Avgassystem Street Glide
    Av stefangranath i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-05-06, 19:44

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •