Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: På väg att köpa 08 Road King. Är det nåt jag borde veta...

  1. #1

    På väg att köpa 08 Road King. Är det nåt jag borde veta...

    Funderar på att slå till på en 08 Road King (standard) som då kommer bli min första harley.
    Har försökt läsa om vilka fel och brister som kan finnas och har läst om kamkedjespännare (kanske mest relevant före 07) och nu senast om ryckutjämnaren (compensator på usa-språk) som eventuellt kan vara i klenaste laget.

    När är det dags att byta drivrem på harleys touringmodeller?
    Är verkligen kamkedjesträckarna ok efter 06 eller bör man hålla ordentlig koll på dom i alla fall?

    Jag vet att det kom ett nytt chassie 09 men dit räcker inte budgeten riktigt...
    Om nån har lite insikter om det jag nämnt eller om nåt jag missat så vore jag tacksam för all tips jag kan få.

  2. #2
    Hallå ja som du nämner kamkedjespännarna är bättre på 07 och framåt men bör kollas ändå, kollar mina vart annat år,belten svårt att säga men 6-10tmil ska den hålla om den sköts rätt,håll den ren och rätt spänning,körde själv 13tmil med min Electra visseligen med den brede belten 1-1/2 tum och den såg fortfarande bra ut men belt dreven var slut.Ryckutjämnaren är kass ifrån 08 och fram till idag men finns bra ersättare Baker mfl.Jag skulle nog försöka hitta en 09a det är en bättre ram så gräv lite till i penga burken tror inte det skiljer allt för mycket mellan modellerna.

  3. #3
    Lysande! Tack!
    På cykeln jag tittade på hade grenröret (endast själva röret, inte dom kromade värmeskydden) en lätt missfärgning pga värme. Var inte direkt blå men kanske lite mässingsfärgat.
    Är det normalt eller ska jag ta det som ett tecken på att hojen gått snålt?

    Citat Ursprungligen postat av ultra98 Visa inlägg
    Hallå ja som du nämner kamkedjespännarna är bättre på 07 och framåt men bör kollas ändå, kollar mina vart annat år,belten svårt att säga men 6-10tmil ska den hålla om den sköts rätt,håll den ren och rätt spänning,körde själv 13tmil med min Electra visseligen med den brede belten 1-1/2 tum och den såg fortfarande bra ut men belt dreven var slut.Ryckutjämnaren är kass ifrån 08 och fram till idag men finns bra ersättare Baker mfl.Jag skulle nog försöka hitta en 09a det är en bättre ram så gräv lite till i penga burken tror inte det skiljer allt för mycket mellan modellerna.

  4. #4
    Hej dom är nästan alltid missfärgade,orginal så är dom snålt inställda så vad är gjort på hojen,bara luft och buller?eller dynokörd,trim?

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-09-06, 09:46
  2. Skillnad Road King Police vs "standard" Road King
    Av Robban i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-07-08, 15:46
  3. Borde jag ha sex i stället? Växlar alltså.
    Av Pelleman i forum Drivlina, Växellåda, Koppling
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2014-04-01, 04:42
  4. Svar: 21
    Senaste inlägg: 2012-06-08, 20:01
  5. Bra att veta !
    Av Tundra Trotter i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-05-17, 14:12

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •