Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Fat Bob trög startmotor

  1. #1

    Fat Bob trög startmotor

    Hej. Har köpt mig en Fat Bob 2010:a och upplever det som att startmotorn drar runt väldigt trögt. Motorn startar direkt så det är inga problem så men undrar om detta är normalt? Spelar ingen roll om batteriet är fulladdat. Samma tröga startmotor ändå.

  2. #2
    Svårt att säga utan att ha lyssnat på den. Men om det inte är bra så får man kolla alla anslutningar/jordningar etc.

    Men börja med att alltid dra in kopplingen när du trycker på stratknappen, då slipper startmotorn i alla fall dra runt hela växellådan.

    På min 2003a (förgasare) så har jag alltid 1/4 gas, när motorn är varm, när jag trycker på startknappen. Då tycker jag att den går lättare runt samt att just min startar väldigt bra varm med den metoden.

  3. #3
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 127
    Tackad: 11
    Då är det nog något som inte är bra,på min -08 har jag inte upplevt detta.Har även
    kvar original batteriet i hojen.

    En sak som vi märkt på de nyare hojar vi haft är att man får kolla anslutningarna på
    batteriet som har lossnat ibland och gett dålig kontakt.
    Fuck cancer

  4. #4
    Bytte batteri så nu är det som det skall.

  5. #5
    Den är fortfarande väldigt seg men bara när den är varm numera. Hörde att det var vanligt och att det är "för" bra kompression i dessa motorer och inga pysar. Får ibland försöka 2-3 gånger innan den hoppar igång.

  6. #6
    Jag har en 2013 Fat Bob med 103" motorn. Den trögade ibland när den var varm och man skulle starta den men det berodde på att verkstaden hade lyckats inaktivera pysventilerna. Bänkkörde den hos Båging och efter det har det aldrig varit några problem.

Liknande ämnen

  1. Startmotor fat boy 94
    Av mallesan i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2016-09-03, 21:46
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-05-18, 23:46
  3. Startmotor trött trots fräscht batteri
    Av Chopter i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2015-04-19, 21:31
  4. Fat Bob eller Fat Boy
    Av Mats Tufvesson i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-01-29, 00:35
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-10-28, 21:37

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •