Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Resultat 101 till 108 av 108

Ämne: 1980 electra glide

  1. #101
    Din plugg hör inte dit och vinkeln på konan ser inte ut att stämma med den som är bearbetad i botten på hålet så det där är inget bra.

    Ja, det där reparationskitet funkar nog bra. Ett annat alternativ är att ta en större luftnippel från något fordon, men då måste du borra upp och göra större gänga och kanske bearbeta ny kona i botten. Luftnipplar finns i olika dimensioner tex här: http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bi...st-2000018734/

    Att behöva byta ok skall inte behövas, det går alltid att reparera. Man kan ju svetsa igen och bearbeta som nytt.

    Men nu lyser solen och du vill åka? Jag skulle lösa detta när mörkret och kylan lägger sig över detta arma land igen om bara någon månad, detta klimat som lockar hundratusentals från varmare länder att söka sig hit.

    Så här skulle jag göra. Smeta på blå anaerob gänglåsning, Loctite på ren svenska, eller hydraultätning och sätt dit pluggen. Sedan luftar du genom att lossa slangen försiktigt och lufta därigenom. Kör hela sommaren och njut av din fina Electra.

    Ride on!

  2. The Following 2 Users Say Thank You to stroker49 For This Useful Post:

    alex.johansson (2017-03-25), hasse diesel (2017-03-27)

  3. #102
    Fick monterat en insats i oket. Nostalgia hade för 60kr om någon skulle behöva en!

    Tankemblem hade nostalgia oxå!

    Skickat från min F5121 via Tapatalk

  4. #103
    Nu ska jag bara få tag på en panel över tankhalvorna.. Den jag har nu har en graverad örn på sig, det vill jag inte ha! Får rota fram en rostfri plåt och klippa till o polera upp

    Skickat från min F5121 via Tapatalk

  5. #104
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1369.jpg 
Visningar:	69 
Storlek:	58,3 KB 
Id:	18888sån här? Hör av dig isåfall, hon har lite väntetid just nu/ Hasse

  6. #105
    Citat Ursprungligen postat av hasse diesel Visa inlägg
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1369.jpg 
Visningar:	69 
Storlek:	58,3 KB 
Id:	18888sån här? Hör av dig isåfall, hon har lite väntetid just nu/ Hasse
    Den där va snygg! Såg riktigt väl gjord ut.. Tackar för erbjudandet men jag ska hålla mig till blankpolerat stål som utsmyckning på den

    Skickat från min F5121 via Tapatalk

  7. #106
    Jag uppdaterar lite..
    Kopplingen blev en flopp. Det visade sig att man va tvungen att ha en längre kopplingsarm för att köra med fotkoppling, så en sådan fick tillverkas.

    Och med armen längre ut kan man ju lika gärna köra med stag.
    skall byta gängstången mot en rostfri 8mm rundstav som jag gängar i änden, men jag saknade 3cm på den jag hade hemma
    Ekipaget är nu provkört och allt verkar funka som det ska tappade främre skruven till sadeln på första provturen så när jag klev av snärtade sadeln upp o slog mig på k**en.. Annars gick allt bra

    Skickat från min F5121 via Tapatalk

  8. #107
    "när jag klev av snärtade sadeln upp o slog mig på k**en.."

    Det är därför man alltid ska ha nån som filmar såna här provturer..

  9. #108
    Haha det bästa va att jag hittade både skruven och muttern! Skruven hade kilat fast sig vid växellådan och muttern hittade jag efter vägen när jag trampcyklade bort till min fars garage för stt hämta hem porschen imorse

    Skickat från min F5121 via Tapatalk

Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 456

Liknande ämnen

  1. Hd electra glide bakaxel
    Av vicke i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-05-10, 09:23
  2. Electra Glide sadel!
    Av lowrider- i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-11-10, 16:18
  3. Rejka en Electra Glide?
    Av admin i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2014-05-23, 23:07
  4. Electra glide 67
    Av salster i forum Säljes
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-07-15, 00:20
  5. Electra glide
    Av j-hov i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-08-30, 18:47

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •