Sidan 5 av 6 FörstaFörsta ... 3456 SistaSista
Resultat 81 till 100 av 108

Ämne: 1980 electra glide

  1. #81










    Nu funkar fö kopplingen


  2. Följande användare tackar alex.johansson för detta inlägg:

    Sedition (2017-03-05)

  3. #82
    Frågan har helt säkert vart uppe 1000 gånger. Men nu är det dags att beställa olja.. Vad rekommenderar ni till motor, låda och trans?

    Skickat från min F5121 via Tapatalk

  4. #83
    Lutar åt denna, synd bara att cykeln är nyare än 1970.. https://www.oljemagasinet.se/index.p...product_id=523

    Skickat från min F5121 via Tapatalk

  5. #84
    Jag kör rak 50 olja från Biltema i motorn, det är ju samma i transen. Biltemas 80W-90 i lådan, byt olja på hösten innan du ställer in hojen. Gamla 4pet lådor läcker in en del vatten, och rostar över vintern annars

  6. The Following 2 Users Say Thank You to hasse diesel For This Useful Post:

    alex.johansson (2017-03-09), stroker49 (2017-03-09)

  7. #85
    Den där Castrol 50 kan du väl använda om du vill ha en snygg dunk på köpet. Annars går ju Biltema rak 50 bra eller annat märke. Men själv är jag en modern människa och använder 20W-50 sedan många år. Precis som Hasse kör jag med växellådsolja i växellådan. Manualen säger rak 50 i lådan och det funkar ju men växellådsolja är lite bättre tror jag och om inte annat så innehåller de lite korrosionshämmnade ingredienser.

    Hur bra allt detta är i längden vet jag dock inte, jag har bara haft min shovel i 29 år så framtiden får utvisa.

  8. #86
    Fördelen med den castrol oljan är väl förutom den fina dunken att den skall innehålla zink additiv.. Vilket ju är bra för gamla motorer, sen att det så klart går med allt möjligt är ju en annan sak.. Men kanske skulle ta biltema, kör biltemas rak 50 i min gamle lt31a..

    Skickat från min F5121 via Tapatalk

  9. #87
    LT31, är det en gammal VW? Men varför använda en rak 50 olja i en bil med glidlager, läcker och drar den olja så förjävligt?

    Även om jag slutar att köra strax under nollan så är det ganska bra med en 20W-50 om inte annat är det lättare att få tag på om man skulle behöva fylla på någonstans on the road. Men min shovel är ju bara 40 år så den har inte börjat dra olja än så det har aldrig varit aktuellt.

    Zink kan rädda dig något om det går åt helvete. Men det är bättre att ha olja i motorn och att pumpen snurrar så går det inte åt pipan. Störst nytta gör nog zink i marknadsföringen.

  10. #88
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    LT31, är det en gammal VW? Men varför använda en rak 50 olja i en bil med glidlager, läcker och drar den olja så förjävligt?

    Även om jag slutar att köra strax under nollan så är det ganska bra med en 20W-50 om inte annat är det lättare att få tag på om man skulle behöva fylla på någonstans on the road. Men min shovel är ju bara 40 år så den har inte börjat dra olja än så det har aldrig varit aktuellt.

    Zink kan rädda dig något om det går åt helvete. Men det är bättre att ha olja i motorn och att pumpen snurrar så går det inte åt pipan. Störst nytta gör nog zink i marknadsföringen.
    Japp en gammal vw, samma block som i porsche 924 ja den är väl insliten, drog väl inte så mkt men läckte desto mer pch oljetrycket va ohyggligt lågt när den va varm med multigrade olja. Så jag slog i rak 50 mest på test och det fick upp oljetrycket iaf

    Skickat från min F5121 via Tapatalk

  11. #89
    Man kan väl se det där med oljeval på flera sätt.. Jag gillar whisky, och jag kan såklart dricka famous, den är drickbar. Men jag unnar mig hellre något finare..

    Biltemas olja funkar helt garanterat i en gammal shovel, men frågan är om jag inte unnar den lite finare olja, det kostar inte så jävla mkt mer, och det kan den va värd..
    Men vi får se, det har ju lite med tillfälligheter att göra oxå..

    Skickat från min F5121 via Tapatalk

  12. #90
    Ja Famous är drickbar, men ibland vill man unna sig en Jim Beam!

    Ja, kostnaden för olja är ju försummbar så det är mer var man enkelt kan åka och handla. Jag bor nära Biltema så det passar mig bra. Men ibland är de för dyra. För de som vill köpa billigare biloljor men bor på obygden kan jag rekommendera

    https://www.oljefyndet.se/index.php?...ormation_id=10

    De skickar olja var som helst i Sverige för 50 kronor.

    Där kan du köpa rak 50 i snyggdunk för 80 kr/l
    https://www.oljefyndet.se/index.php?...product_id=898


    Denna Tyska sida är bra också. http://www.mapodo.de/?___store=en&gc...FQxeGQod58YMng

  13. #91
    Ååh gulf oxå! Jag gillar gulf, tack för tipset det va en ny sida för mig..

    Skickat från min F5121 via Tapatalk

  14. #92
    Det börjar dra ihop sig!


  15. #93
    Blir röd candy o vitt, kände inte för grön flake.. Kanske nästa gång



    Skickat från min F5121 via Tapatalk

  16. #94
    Polkagris! Blir nog bra när kromet kommer på och en svart pinstripe i skarven.. 61-62 tankemblem ska jag nog ha oxå


  17. Följande användare tackar alex.johansson för detta inlägg:

    hasse diesel (2017-03-23)

  18. #95

  19. #96
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Snyggt!
    Tackar, där är det vita nermattat, nu har jag blåst mer vitt och anser mig klar.. Blir en svart rand med svärdsläparn i skarven senare..
    Tanken ser mörkare röd ut än vad det är i verkligheten och skärmarna ser ljusare ut än vad dom är..

    Skickat från min F5121 via Tapatalk

  20. #97
    Suck.. Hade hoppats på att få ihop hojen för att köra på swap/träff imorgon.. Allt har gått bra men får inget tryck i frambromsen.. Luftningsnippel tätat inte.... Ska det inte va en traditionell luftnippel på bananoken? Nu är det bara en liten insex skruv m10x1.5..

    Skickat från min F5121 via Tapatalk

  21. #98
    Va inne på att borra o svarva en vanlig nippel av en m10x1.5 skeuv med rätt vinkel i änden men jag har inte fått ordning på min frästillsats än så då får jag ju lossa o dra den med polygrip:/ sen avhjälper väl inte det läckaget.. Gjorde rent gängorna och anläggningsytan i oket med tops men kan inte se någon skada, ska det va nån o-ring i?

    Skickat från min F5121 via Tapatalk

  22. #99
    Jag har bananok, kanonbra grejor! Det är en vanlig luftnippel som tätar med en kona i botten på hålet, inga o-ringar eller konstigheter.

  23. #100
    Nja jag är inte helt övertygad, tycker för det första att konstruktionen är allmänt osmidig när man ska behöva dela oket för att byta belägg, sen har jag ingen riktig luftningsnippel i mina ok, utan pluggar med kona i botten, som nu inte tätar.. Vad fasen man kan göra åt det har jag slut på idéer om. Ska se om jag kan sätta upp pluggen i svarven och ordna en slätare anläggningsyta, men är det någon skada så är den förmodligen i oket då aluminum ju är mjukare än stål.. Och då är det väl bara att köpa ett nytt ok.. Så jävla tråkigt när en sån grej sätter stopp för planerna bara..


    Nu hittade jag ett sådant här kit. http://www.jpcycles.com/product/240-797
    Undrar om det går att få tag på i sverige..
    Senast redigerat av alex.johansson den 2017-03-24 klockan 21:31.

Sidan 5 av 6 FörstaFörsta ... 3456 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Hd electra glide bakaxel
    Av vicke i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-05-10, 08:23
  2. Electra Glide sadel!
    Av lowrider- i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-11-10, 15:18
  3. Rejka en Electra Glide?
    Av admin i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2014-05-23, 22:07
  4. Electra glide 67
    Av salster i forum Säljes
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-07-14, 23:20
  5. Electra glide
    Av j-hov i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-08-30, 17:47

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •