Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Ojämnt svar vid gaspådrag, förgasare?

  1. #1

    Ojämnt svar vid gaspådrag, förgasare?

    Hej!

    Skulle starta hojen härom dagen och den var ovanligt svår att starta. När jag sedan fått igång den (ca 10 startförsök senare) så gasar jag lite och den svarar ovanligt dåligt vid lite gaspådrag. När jag sedan kör i stan så går den hur fint som helst förutom någon puff från förgasaren, men när jag ligger på en 70 väg och håller ett jämnt gaspådrag så blir den orkeslös stundvis från och till, Ibland händer det inget när jag gasar till och lika snabbt som den blir orkeslös så kommer den tillbaka, det håller på så en stund och sen bara dör den. Försöker starta den igen men det vill sig inte och batteriet håller tillslut på att laddas ur. Det blir släpvagn hem... Väl hemma så startar den igen.

    Nu undrar jag om det kan vara något problem med förgasaren och om någon vänlig själ skulle kunna komma med tips på vad problemet skulle kunna vara?.

    Motorn är en 1200 XL - 02:a.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Luftrensare kopia.jpg  

  2. #2
    Du har ju tappat det svarta locket och membranet så att man ser fjädern sticka upp, inte konstigt den går dåligt!

    Skämt åsido, har du plockat isär förgasaren nu? Hade du inget gjort mellan det att den gick bra och då den plötsligt gick dåligt?

  3. #3
    Haha slängde bara med en gammal bild jag hade. Nej, jag har inte pillat med den nu på ett bra tag. Detta hände väldigt plötsligt. Kört hela våren och sommaren utan några problem som helst. Det enda jag kan tänka mig är att det är något problem med förgasaren...

Liknande ämnen

  1. Motorn dör en halv sekund vid gaspådrag från tomgångsvarv
    Av Oak Mountain Rider i forum Harley-Davidson Tekniska frågor
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2017-07-16, 09:57
  2. Svar: 20
    Senaste inlägg: 2013-10-09, 21:21
  3. Förgasare - Edelbrock QuickSilver förgasare
    Av Snickarn i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-11-04, 19:13
  4. Dyna Wide glide 2010 "stallar vid lägre gaspådrag"
    Av oilelf i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-05, 10:00
  5. Fel bestyckning? Den hackar som f..n vid gaspådrag
    Av LaDaille i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-06-26, 23:24

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •