Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Behöver kunskap...

  1. #1

    Behöver kunskap...

    Hej!

    Jag känner för att byta hoj. Nu har jag åkt färdigt på min Sportster 1200 och suktar efter en rejält större hoj.

    Jag är dåligt insatt vilka de generella skillnaderna ligger i vad det gäller de största modellerna. Stuket som tilltalar mig är någon form av "bagger", men ganska avskalad från krimskrams....

    Jag vill ha komfort, i synnerhet en bekväm sittställning, kunna åka längre sträckor samt kunna ha sambon bakom mig utan att hojen påverkas nämnvärt av det.


    Nu verkar det ju vara så att även just begagnade Streetglide-modeller är svindyra. Funkar det att bara "plocka av" oönskade attiraljer från någon annan touringhoj i syfte att få till något som liknar en streetglide-variant?

  2. #2
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    357
    Tackad: 32

    Är det Streetglide du vill ha så vänta tills sådan dyker upp.. is i magen bara.
    Snart är vinter här och priser lugnar sig. Specielt nu när helt ny motor kom då borde priser på Twincam hojar gå ner

  3. #3
    Det finns ju i princip tre typer stora HD (BT=Big Twin). Dynafamiljen, Sottail och Glidsen och så ett oändligt antal varianter av dessa.

    Hur lång är du, vad känns bäst?

    Dynamodellerna är kanoncyklar, de minsta och smidigaste men ändå mkt större än Sportstermodellerna. Gummiupphängt drivpaket.

    Softtail, snygga med stumt monterad balansaxelmotor. Men inte lika bra bakfjädring som de andra modellerna (lite stötigare men ändå bra)

    Glidsen: Electra Glide= full komfort riktig plastveranda för de som i hemlighet vill ha en Honda Goldwing. Gummimonterat drivpaket (något kortare drivpaket)

    Roadking, samma chassie/hoj som Electra Glide men ser ut som en riktig Harley (alltså som en FLH 1977), snygg OCH komfortabel och ett bra val för den som är lång. Inte riktigt samma packmöjligheter och bagageplats som en Electra men bättre än en mindre bil.

    Streetglide, tillsnyggad electra.

    Sedan finns de lite ovanligare Roadglide, en Electra med bautakåpa. Kanske ännu bekvämare, för de som alltid kört Guldvinge men som kommit på bättre tankar.

    Och så varianter på alla dessa!

  4. Följande användare tackar stroker49 för detta inlägg:

    Jonasbaggen (2016-09-12)

  5. #4
    Tackar för info!

  6. #5
    Citat Ursprungligen postat av Johanl Visa inlägg
    Hej!

    Jag känner för att byta hoj. Nu har jag åkt färdigt på min Sportster 1200 och suktar efter en rejält större hoj.

    Jag är dåligt insatt vilka de generella skillnaderna ligger i vad det gäller de största modellerna. Stuket som tilltalar mig är någon form av "bagger", men ganska avskalad från krimskrams....

    Jag vill ha komfort, i synnerhet en bekväm sittställning, kunna åka längre sträckor samt kunna ha sambon bakom mig utan att hojen påverkas nämnvärt av det.


    Nu verkar det ju vara så att även just begagnade Streetglide-modeller är svindyra. Funkar det att bara "plocka av" oönskade attiraljer från någon annan touringhoj i syfte att få till något som liknar en streetglide-variant?
    Köp en Electra Ultra,dom ligger riktigt bra i pris.Sen som du sa så plockar du bort det du inte vill ha kvar.Absolut smidigast,sen ka du ha kvar toppboxen som ett ess i rockärmen när ni ska på långtur och frugan vill ha med sej onödigt mycket ;-)

    //Robban

  7. #6
    Låter som ett bra alternativ! Tackar

Liknande ämnen

  1. Behöver vägledning
    Av hunky i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2013-10-13, 00:23
  2. Behöver hjälp!
    Av nightrod75 i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-08-02, 21:53
  3. J-Ä KLANTIGT, behöver gasvajernippel
    Av Chrille i forum Köpes
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-04-06, 20:52
  4. Behöver en järndoktor
    Av Järnsporre i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-01-13, 20:46
  5. Köp av ny hoj, behöver råd
    Av Hagis i forum Off Topic
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-08-20, 21:00

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •