Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Bygga chopper

  1. #1

    Bygga chopper

    Hej!

    Går i planerna på att dra igång ett chopper-projekt i vinter. Allra helst vill jag ha en Shovel att bygga på, men dessa är i förhållande ganska dyra. Så mina tankar lutar åt en Sportster XLCH 1000 cc före -75 så man slipper blinkers/hastighetsmätare.

    Vad är folks erfarenhet om dessa motormässigt? Det enda jag stött på huvudbry är att det är meckigt att lösa Suicide clutch och Jockey shift på dessa (när broms och växel är omkastat samt ingång för koppling på bormssidan), som jag tidigare tänkt att jag vill fixa till, men inget måste dock.

    Något annat som kan vara bra att tänka på/se upp för?

    Trevlig dag! / F

  2. #2
    Vad menar du med att bygga? Om du tänker bygga nytt från grunden så spelar det ingen roll om du har gammal motor.
    Blinkers och hastighetsmätare är det ändå krav på då. Eller letar du gamla papper att bygga på?

  3. #3
    Så länga han inte bygger om utgångsobjektet (järnis pre - 75) så mycket så han behöver regga som amatörbygge slipper han ju blinkers.. Sen undrar jag om det verkligen är vänsterbroms ända fram till - 75. Va ett tag sen jag hade koll på järnsporren. Har ett bobberprojekt i garaget med en sen -70tals sporre som grund, den hade iaf broms och vxl-pedal på rätt sida.

    Skickat från min F5121 via Tapatalk

  4. #4
    Vill du ha järnsportster, bygg på järnsportster. Vill du har Shovel eller EVO bygg på det, när du räknar ihop allt så är drivpaketet en liten del. Skall du sälja så får du tillbaks mycket med en BT.

  5. Följande användare tackar stroker49 för detta inlägg:

    Banditen01 (2016-08-24)

  6. #5
    Tack för svaren!

    Tanken är att använda ursprungshojen och bygga om och modifiera. Däremot vet jag inte om jag kan steloperera en Sportster och om den då håller sig inom ramen för att slippa regga om den (så glansen för -75 fortfarande hänger i och man slipper hastighetsmätare och blinkers). Måste jag regga om ifall jag stelopererar är det ju lite skit samma att köpa en hoj före -75. Har beställt SFRO's bygghandbok så ska läsa in mig.

    Har letat ett tag efter ett shovelobjekt att bygga på men inte hittat något som matchar plånboken. En XLCH kan jag få för 30-40 tusen medan en Shovel ligger på 70-80 tusen :/

  7. #6
    Köpte min electra shovel för 65. Den hade nog gått pruta ner lite då den stått osåld ett bra tag för det priset men jag hade en annan hoj i inbyte.. Men då är det en - 80a.. Å andra sidan finns det så satans små blinkers idag så vafan..

    Ang stelhäck har jag för mig det ska räcka med att regga som ombyggt och inte amatörbygge.

    Skickat från min F5121 via Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Bygga in oljefilter!?
    Av HD_Jack i forum Custom & Byggen
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-01-19, 18:30
  2. bygga lite..
    Av tjockben i forum Medlemsbyggen!
    Svar: 91
    Senaste inlägg: 2013-11-03, 11:46
  3. Bygga eget 2-1
    Av Lasse.S i forum Custom & Byggen
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2012-08-30, 21:48
  4. American Chopper: American Chopper Live Promo
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-12-07, 10:48
  5. Bygga om hojen?!
    Av adHD i forum Omröstningstrådar
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2011-07-23, 19:04

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •