Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Harley-Davidson boots - hur är kvaliteten egentligen?

  1. #1

    Harley-Davidson boots - hur är kvaliteten egentligen?

    Jag var i Tyskland i veckan och besökte några HD-butiker eftersom jag letar efter några snygga boots/stövlar och hittade dessa. Ska inte bara använda dom när jag kör hoj utan kanske ännu mer använda till att att vandra i. Kanske inte så mycket över stock och sten utan mer på asfalt, grus och mark i allmänhet. Även vintertid då jag hoppas att sulan även funkar på snö och is.

    Min fråga är om de funkar som en vanlig vandringsstövel? Brukar smörja in både jacka och byxor med EKOL Läderolja så stövlarna lär väl få en välbehövlig insmörjning med jämna mellanrum. Men min fråga är som sagt om någon har erfarenhet av hur de funkar som vandringsstövlar?

    Jävligt snygga är de i vart fall.


  2. #2
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    357
    Tackad: 32

    Dragkedjan ser inte så vattentätt ut ,men annars snygga iallafall

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Bocken Bruse Visa inlägg
    Jag var i Tyskland i veckan och besökte några HD-butiker eftersom jag letar efter några snygga boots/stövlar och hittade dessa. Ska inte bara använda dom när jag kör hoj utan kanske ännu mer använda till att att vandra i. Kanske inte så mycket över stock och sten utan mer på asfalt, grus och mark i allmänhet. Även vintertid då jag hoppas att sulan även funkar på snö och is.

    Min fråga är om de funkar som en vanlig vandringsstövel? Brukar smörja in både jacka och byxor med EKOL Läderolja så stövlarna lär väl få en välbehövlig insmörjning med jämna mellanrum. Men min fråga är som sagt om någon har erfarenhet av hur de funkar som vandringsstövlar?

    Jävligt snygga är de i vart fall.

    Rikrigt snygga ...

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av racechopper Visa inlägg
    Dragkedjan ser inte så vattentätt ut ,men annars snygga iallafall
    Bra kommentar... just dragkedjan när höstregnen drar in och snön vräker ner och tempen ligger runt nollan är ju alltid en svag punkt för oss som bor i norra Europa.

  5. #5
    De är nog bra. Sedan beror det ju på hur avancerad vandring du skall hålla på med, men de räckor nog ganska långt om de sitter bra och du tycker de är sköna. Jag har kört hoj i många år med Graningekängor men har nu Meindl. Skönt med skor som man slipper ha regnöverdrag på!

  6. #6
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    357
    Tackad: 32

    Finns Harley boots som är märkta "waterproof"

    Känns lite trist bara att det flesta nya "Harley boots" är made in china. Märks inte på priset om man säger så.

  7. #7
    Såna har jag!
    Tycker dom är helt ok .

    Skickat direkt från WCn
    " You can´t drink all day unless you start in the morning.."

Liknande ämnen

  1. Hur ser egentligen prisläget ut för begagnade sporrar?
    Av Martin i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-08-28, 08:29
  2. Harley Boots
    Av Coppia68 i forum Köpes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-12-25, 16:08
  3. Harley boots
    Av nightrod-07 i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-30, 08:47
  4. Undersökning- Hur gammal är du egentligen?
    Av admin i forum Omröstningstrådar
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2011-08-27, 12:41
  5. Vad är egentligen en Harley-Davidson?
    Av FXSTC i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-22, 14:42

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •