Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 71

Ämne: Ryckig gång, brytarlöst

  1. #41
    Känns ju annars som enda utvägen. Nej närmsta verkstad är 6mil bort och så långt går det inte köra den.. Sen tror jag det blir bra mkt dyrare än att byta delar.. En förgasare är väl prismässigt ungefär vad en verkstad tar för ett par timmars felsökning.. Även om det inte är förgasaren som är felet så har jag ju iaf en ny förgasare. Tändspole har jag ju faktiskt en ligande från järnsporren, kanske skulle prova med den..

    Skickat från min F5121 via Tapatalk

  2. #42
    Jahopp. Gick som skit, satte dit spole och kablar från järnsporren och den verkade gå bra, svarade på gas och verkade riktigt rapp. Skruvade tillbaka orginalspole/kablar, går precis likadant som med sporre spolen hopplöst att felsöka ett fel som inte är konsekvent..

    Skickat från min F5121 via Tapatalk

  3. #43
    Dålig jordning är modern till 99% av alla fel på likströmssystem

  4. Följande användare tackar hasse diesel för detta inlägg:

    racechopper (2016-09-08)

  5. #44
    Ja, nu har jag skruvat av och gjort rent och haft polfett på dom kontakter jag sett, men det finns säkert fler.. Elsystemet ser över lag lite osäkert ut, mycket tejp på sina håll. Sen verkar tejpen va istället för kabelstrumpa men det ser ändå lite illa ut. Kommer definitivt gå över elen ordentligt när motorn är ur i vinter. Tänkte skruva på bendixen från sporren o se hur han beter sig med den.

    Skickat från min F5121 via Tapatalk

  6. #45
    Nu blev jag lite konfunderad.. Från voltpacket går det tre kablar, 2 till statorn och en extra som jag trodde va en jordkabel men den visar sig gå till + på batteriet. Är voltpacket jordat i godset?

    Skickat från min F5121 via Tapatalk

  7. #46
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    357
    Tackad: 32

    Voltpacken ska jordas mot ram som sagt, skruven den är fäst med mot ram.
    Vanligt med kabeln mot ena skruven som voltpacken är fäst med om voltpacken har jordkabel ochså.

    Men har du bara tre kablar ut från voltpack är den nog +batteri som nere på bild.

    Senast redigerat av racechopper den 2016-09-08 klockan 13:02.

  8. #47
    Då stämmer det iaf. Nu har jag åter skruvat av alla kontakter, slipat av dom och kontakytorna, smetat lite polfett och återmonterat. Utan framgång.
    Sporre förgasarn funka inte, sköt lågor ur förgasarn så antagligen vill den inte täta mot insuget..
    Har en 40mm mikuni flatslide som jag har haft liggande några år som jag funderar på att lämna till bra i gasen och låta dom gå över och grundstycka den för shoveln. Borde bli billigare än en ny förgasare iaf och det ser ut som den ska få plats även om det verkar lite tight mot tanken.

    Ska även byta stift, även om jag aldrig vart med om stift som gått bra/dåligt från dag till dag men man vet ju aldrig, det är ju oavsett en service del.

  9. #48
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    357
    Tackad: 32

    Aldrig vart med om förgasare som gått bra/dåligt från dag till dag. Skit i knassaren kan det ju bli och insuggummi läck inte ovanligt.

    Hör med Braigassen vad han säger om förgasare som bara funkar ibland som du säger.

  10. #49
    jag har vart med om membran i acc-pump som tätat från gång till gång.. Men visst brukar det a elfel när det kommer och går såhär men det är bara en känsla att det skulle va förgasarn.

    Sen att jag planerar att byta förgasare är inte enbart i felsöknings syfte, jag ar oavsett tänkt att byta ut kända svaga punkter under vintern för att få en så driftsäker cykel som möjligt till nästa säsong. Och när man läser på div forum i usa så verkar det va väldigt få som har kvar orginal förgasare, de flesta verkar köra super e eller cv förgasare. Likadant med tändningen, känns bättre att byta till en ny tändning än att köra med en som inte är rätt för hojen med en voes kabel hängande från boxen. Sen hoppas jag bara på att något löser problemet.


    Skickat från min F5121 via Tapatalk

  11. #50
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    357
    Tackad: 32

    Ja det klart löser sig nog tillslut
    Man blir ju nyfiken på vad som är orsaken

  12. #51
    Har du provat att mäta volten när den spottar och har sig? Då borde du se om det är el eller förgasar relaterat. Hade ett liknande fel på min, visade sig att brytaren jordade emellanåt. Mvh John

  13. #52
    Nej det har jag faktiskt inte tänkt på det, dock kan det bli svårt för det är inte helt lätt att hålla liv i den när den börjar sådär.. I början va tomgången stabil men han blöddrade och va omöjlig att varva annat än fullt.. Nu vill han knappt gå annat än vid pumpande av gasen för att sen komma igång och gå några meter för att pumpa som ett as sen rullar han en bit.. Det är därför det känns bränsle relaterat, att man får jobba igång han.

    Skickat från min F5121 via Tapatalk
    Senast redigerat av alex.johansson den 2016-09-08 klockan 20:28.

  14. #53
    Man kan ju alltid dela med sig hur stiften ser ut, de brukar ju kunna ta om endel.
    För min del säger väl dom där stiften att han får mkt soppa eller lite luft eller nått fel i tändningen

  15. #54
    Fast jag har ingen säkring original mellan voltpack och batteri.
    Citat Ursprungligen postat av racechopper Visa inlägg
    Voltpacken ska jordas mot ram som sagt, skruven den är fäst med mot ram.
    Vanligt med kabeln mot ena skruven som voltpacken är fäst med om voltpacken har jordkabel ochså.

    Men har du bara tre kablar ut från voltpack är den nog +batteri som nere på bild.
    Fast jag har ingen säkring original mellan voltpack och batteri.

  16. #55
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    357
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av hasse diesel Visa inlägg
    Fast jag har ingen säkring original mellan voltpack och batteri.
    Bilder är bara från google sök men är väll inte helt ovanligt med säkrad voltpack typ.
    Hur det ska vara original har ja ingen aning om


  17. #56
    Registrerade mig på ett amerikanskt forum och beskrev fel och vad jag provat, har fått två svar som verkar intressanta. En som har haft liknande problem som visat sig va glapp i tändningslås.. Det känns faktiskt lite troligt då tändningslåset verkar lite skumt.. Det har jag ett liggande då det satt ett för modernt på wlc'n så jag skaffa ett med äldre lock till den

    Sen va det ytterligare en som menade att tändmodulen kunde bete sig så där när dom höll på att lägga av helt.

    Skickat från min F5121 via Tapatalk

  18. #57
    Hjälpte inte med nytt tändningslås..
    Någon som har invändningar på ultimas brytarlösa tändning?

    Skickat från min F5121 via Tapatalk

  19. #58
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    357
    Tackad: 32

    Om du tänkt kicka igång så kolla tändning är kompatibel även för kickstart. Ultimas är väll billigare kopia på Dynatec, eller varit iallafall.

  20. #59
    Ja man måste programera om den för att kunna kicka så det lär jag ju få göra, vill ha möjlighet att starta med både kick och elstart.

    Skickat från min F5121 via Tapatalk

  21. #60
    Ultimas tändning behöver inte programmeras för kick, den ger gnista första varvet. Kör själv med deras tändning och det har funkat bra.

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Fråga:Gå mot brytarlöst typ Mallorey eller Magnet Joe Hunt/Morris
    Av MrNightTrain i forum Klassiska & Historiska Harley
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2016-09-26, 15:52
  2. Brytarlöst....Shovlhead...
    Av Cheva409 i forum Shovelhead
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-08-14, 12:02
  3. Ryckig gång
    Av krille.svedala i forum Shovelhead
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2016-07-13, 23:08
  4. Ryckig Sportster
    Av owenil i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-07-01, 15:48
  5. Ryckig gång..
    Av brore i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-06-07, 15:41

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •