Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 61 till 71 av 71

Ämne: Ryckig gång, brytarlöst

  1. #61
    Huh konstigt, det stod på deras sida att den inte tände på första 3varven..


  2. #62
    Märkligt, har inte programmerat om min och har inga "dead-revs".

  3. #63
    Du kanske har en nyare modell? 53-644 är ju produkt nr på denna.

    53-642 heter den bikeline säljer och även den står det att man behöver programer om för att kunna kicka.
    Senast redigerat av alex.johansson den 2016-09-10 klockan 14:16.

  4. #64
    Vilket produkt nr det är ska jag låta vara osagt. Men jag köpte den i tron om att det skulle vara för elstart men så var inte fallet. Hur som helst så fungerar det att väl att kicka om den är programmerad för elstart ändå, man får la kicka runt den några varv innan bara.

  5. #65
    Har beställt en iaf så får vi se om det funkar utan att programera om den.. Har ju både el/kick så..

    Skickat från min F5121 via Tapatalk

  6. #66
    Jahopp. Tändmodulen verkar inte ha vart felet.. Skruvade på den nya ultima modulen med precis samma fel.. Köpte mig en mikuni vm38 igår så ska se om jag kan få det att funka med den..

    Skickat från min F5121 via Tapatalk

  7. #67
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Det blir dyrt och kanske aldrig bra om du bara byter delar och grejar utan att felsöka. Det kan ju vara tändspolen, tändkablar, tändhattar eller många saker. Kanske en verkstad kan hjälpa till?
    Läs detta igen.

  8. #68
    Haha ja men vad anser du alternativet va? Lämna bort till nån annan och inte lära sig något till nästa gång liknande problem uppstår och måste då lämna bort igen? Visst det kanske kostar mer nu men i långa loppet är det garanterat billigare än att låta nån annan göra jobbet..jag gillar inte att låta andra lösa mina problem åt mig oavsett om det gäller hoj, bil, hus eller vad det än är.. Sen att jag skriver här är för att få tips på möjliga fel jag missat, det stadiet är vi nu förbi, nu skriver jag för att någon annan kan få nytta av vad felet visar sig vara.. Fö. Va det ett kit jag köpte med spole, kablar och tändmodul. Därav är jag nu tämligen säker på att det faktiskt är bränsle relaterat och inte el.. Fick inte helt lufttätt när jag monterade mikunin så den gick bara med startventilen aktiverad, dock missade den inte längre och svarade på gas som den skall..


    Skickat från min F5121 via Tapatalk

  9. #69
    Alldeles för tidigt för att ta ut nån seger meen! När jag monterade den nya tändningen så gick han dåligt från första sekunden jag startade den. Det gjorde han vid varje försök hela den dagen..
    Nu fick jag monterat den nya vm38 mikunin och provtryckte insugsadaptern, grundställde skruvarna och han small igång nästan med en gång. Efter lite skruvande på tomgångsskruven har jag fin tomgång och han svarar bra på gas och går jämnt och fint när jag håller han på lite varv.. Ska ta en provsväng imorgon så får vi se hur det känns men jag är iaf possitiv..

    Skickat från min F5121 via Tapatalk

  10. #70
    Det verkar lovande.. Tog en sväng på nån km och inte bara att den gick klanderfritt, den kändes helt annorlunda.. Precis som den va strypt innan och får andas ut nu..

    Skickat från min F5121 via Tapatalk

  11. The Following 2 Users Say Thank You to alex.johansson For This Useful Post:

    hasse diesel (2016-09-27), racechopper (2016-09-27)

  12. #71
    Vågade inte riskera att provköra utan stöd för förgasaren.. Men eftersom jag beställt ett nytt luftfilter och planerar att göra ett stag som monteras i det så kastade jag ihop ett tillfälligt stöd, som är så simpelt så jag tänkte dela med mig av det.. Det kanske kan hjälpa nån efter vägen

    Skickat från min F5121 via Tapatalk

  13. The Following 2 Users Say Thank You to alex.johansson For This Useful Post:

    Raven (2016-09-28), TCKalle (2016-09-28)

Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234

Liknande ämnen

  1. Fråga:Gå mot brytarlöst typ Mallorey eller Magnet Joe Hunt/Morris
    Av MrNightTrain i forum Klassiska & Historiska Harley
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2016-09-26, 15:52
  2. Brytarlöst....Shovlhead...
    Av Cheva409 i forum Shovelhead
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-08-14, 12:02
  3. Ryckig gång
    Av krille.svedala i forum Shovelhead
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2016-07-13, 23:08
  4. Ryckig Sportster
    Av owenil i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-07-01, 15:48
  5. Ryckig gång..
    Av brore i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-06-07, 15:41

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •