Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 71

Ämne: Ryckig gång, brytarlöst

  1. #1

    Ryckig gång, brytarlöst

    Hej. Har en nyligen införskaffad shovel electra - 80 med brytarlös tändning av okänt fabrikat som visat sig gå lite taskigt. Kanon tomgång och fullgas men när man försöker ligga på jämn gas i runt 100 så missar den nått bedrövligt.. Från tändningsenheten finns en lös kabel (lila) som förra ägaren påstod skule ha nått med automatisk förställning att göra, men vart skulle man koppla in den isf?

    Skickat från min F5121 via Tapatalk

  2. #2
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    357
    Tackad: 32

    Skulle kunna vara kabel till en VOES vacumgivare.
    Har du inga vred eller knappar på tändmodulen, går på endel stänga av voes funktionen. Blir då kabel över.
    Har du vacumnippel på insuget, så går gummislangen därifrån till en voes Om det finns en sån.
    Senast redigerat av racechopper den 2016-08-13 klockan 17:56.

  3. #3
    Har kollat men ser ingen vacuumnippel på insuget.. Har beställt en clymer bok till den, för jusnu har jag väldigt lite koll på sånna där modellspecifika grejer
    Nej tändmodulen är helt slät.. Har säkerligen suttit ett klistermärke med märke/modell som försvinnit.. Funderar på att köpa ett ultima tändsystem på ebay bara för att veta vad jag har att jobba med..

    Skickat från min F5121 via Tapatalk

  4. #4
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    357
    Tackad: 32

    Om inte voes, kanske kabeln är till ev varvräknare om man vill ha sådan .
    Verkstadshandbok kan vara bra ha annars brukar man hitta förklarande bilder på google eller youtube clip som visar hur göra

  5. #5
    Svårt att googla när man inte hittar modellbetäckning nånstans på modulen bara


    Skickat från min F5121 via Tapatalk

  6. #6
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    357
    Tackad: 32

    Hur ser den ut typ rund platt i kamstruten eller fyrkantigare lös box utanför själva motorn. En bild säger mer än tusen ord ibland hehe

  7. #7
    Har orkat googla fram att det är en orginal enhet från en senare modell och att den lila kabeln som du säger är till en voes enhet, men eftersom min hoj är av äldre modell saknar den voes enheten och vacuum på insuget. Så frågan är om man ska skaffa en voes enhet och koppla det som det ska Eller få tag på en annan tändmodul.

    Skickat från min F5121 via Tapatalk

  8. #8
    Det är nog fan bränsle relaterat, går sämre och sämre och stendör såfort man gasar fullt.. Drar till norge imorgon så eventuellt beställer jag en super e.. Orginal verkar ju inte va så bra om man läser runt lite..

    Skickat från min F5121 via Tapatalk

  9. #9
    Åkte hem från en polare nu, kanske 2km hemifrån.. Gick som en potta skit, enda sättet att ta sig fram va att frikoppla, rappa till ett par gånger på gasen, släppa upp och köra kanske 30meter för att sedan upprepa samma procedur.. Så n hela vägen tills jag hade typ 100meter kvar, då helt plötsligt sluta an spotta o missa och gick helt perfekt, körde vidare nån extra km och allt a helt som dey skule

    Skickat från min F5121 via Tapatalk

  10. Följande användare tackar alex.johansson för detta inlägg:

    Robban (2016-08-15)

  11. #10
    Beställde en ny soppakran. Den som sitter på läcker och nån gång va jag tvungen att vrida av o på den några gånger för att få start på cykeln, hoppas det kan va den som spökar. Annars har jag en 40mm mikuni liggande som jag tänkte prova med..

    Skickat från min F5121 via Tapatalk

  12. #11
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    357
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av alex.johansson Visa inlägg
    va jag tvungen att vrida av o på den några gånger för att få start på cykeln
    Ok stänga bensinkran av o på flera gånger för starta hoj.
    Det var överkurs aldrig hört tidigare .
    Är det vacumstyrd kran med läckande vacumslang kanske, fast borde ju inte göra skillnad..skumt.
    Senast redigerat av racechopper den 2016-08-16 klockan 14:49.

  13. #12
    Nej jag har aldrig vart med om något liknande, har en teori om att o-ringen kan ha gått sönder och lägger sig fel, för det läcker bara ibland.

    Skickat från min F5121 via Tapatalk

  14. #13
    Vaccumlås i tanken, höger tanklock är tätt. Öppna locket när den hackar och kolla om den börjar gå igen. Läckaget i soppakranen fixade jag med loctite 577 gängtätning/ Hasse

  15. Följande användare tackar hasse diesel för detta inlägg:

    racechopper (2016-08-18)

  16. #14
    Låter som det kan stämma, när jag ställer ner den efter att ha kört så piper det om den pga undertryck i höger tank, öppnar locket då så ger det sig.. Tänkte att det skulle va så iom att höger tank är oluftat.. Vad är det som orsakar detta fenomen isf?

    Skickat från min F5121 via Tapatalk

  17. #15
    Höger tanklock skall vara luftat och vänster tätt, det är ju för att bensinen i höger tank skall sugas över i vänstertanken. Jag köpte nya lock till min, samma fel. Kolla locket

  18. #16
    Sitter nya lock på som han satte på precis före jag köpte den, ska prova att skruva på orginallocken! Tack för tipset! Återkommer när jag kommer hem från jobb om en dryg vecka med resultat!

    Skickat från min F5121 via Tapatalk

  19. #17

  20. #18
    Jahopp, skulle ta en liten provtur med ny kran och gamla tanklock.. Gick som en dröm i 4-5mil sen började han missa och hosta, provade att skuv av locken. Ingen skillnad.. Nu står jag vid sidan av vägen med en död hoj.. Reagerade på att kamkåpan är glödhet? Jag kan ta på allt annat..

    Skickat från min F5121 via Tapatalk
    Senast redigerat av alex.johansson den 2016-08-31 klockan 12:23.

  21. #19
    Hoppa igång igen med perfekt tomgång och gick bra i typ en km eller 2 för att börja missa och dö igen. Väntade 5min startade och tog mig hem.. Jävla knepig för den beter sig precis som att han inte får ordentligt med bränsle.. Men att kamkåpan är så satans varm känns inte bra..

    Skickat från min F5121 via Tapatalk

  22. #20
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    357
    Tackad: 32

    Nej vad jobbigt när felet kommer och går .Gissar ändå på El relaterat.

Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Fråga:Gå mot brytarlöst typ Mallorey eller Magnet Joe Hunt/Morris
    Av MrNightTrain i forum Klassiska & Historiska Harley
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2016-09-26, 15:52
  2. Brytarlöst....Shovlhead...
    Av Cheva409 i forum Shovelhead
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-08-14, 12:02
  3. Ryckig gång
    Av krille.svedala i forum Shovelhead
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2016-07-13, 23:08
  4. Ryckig Sportster
    Av owenil i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-07-01, 15:48
  5. Ryckig gång..
    Av brore i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-06-07, 15:41

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •