Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Bobbad Sportster xl 1200 1998

  1. #1

    Bobbad Sportster xl 1200 1998

    Bobbad sporre med 1200 xl 1998 .
    Funkar och går men tycker det är nåt missljud i motorn. Pendlar till jobbet med den. Är inte kompetent att mecka motor så kom med vettigt bud.
    Senast redigerat av LarsaO den 2016-08-06 klockan 13:51.

  2. #2
    Var och hur låter det? Har en konverterad 97a, den låter olika beroende på vilken hjälm man har, utan hjälm tror man skiten ska rassla ihop när som helst. Men tji, Den är som Ozzy, kan inte dö.. Allvarligt, har en FXDL också, men kör mest sporren, vilken också är bobbad..Bankar och slår så gott det går själv..Clymer bok och hyfsade verktyg ugn å nykter så brukar det fixa sig. Kreativitet och modellering kräver dock en lagom stor påse pilsner och en vinkelslip..Vore kul om du beskriver..Du får säkert en massa expertråd här av kunniga grabbar och tjejer, men låt dig inte skrämmas av vissa skrönor som tenderar till att bli sanningar och skrämmer skiten ur folk. Ett är tex att kamkedjespännarnas
    " plast" på tidiga Twincam ALLTID rasar vid ca 3000 mil, Du behöver en kopiös mängd apadyra avancerade verktyg, vinklar och grader vid installation osv..Pust!. Alla utom jag verkar känna någon som det rasat för, oljepumpen suger åt sig beläggningen från spännarna och omvandlas till en fruktansvärd, kopiöst elakartad pelletskomponent som havererar 99-204 modellerna vid exakt 3459 mil. ( Hemlis, min har gått 7542, och går som ett skott i natten, vad än värre är, Detta kan intygas vara sant, för jag ljuger aldrig. ( har nämligen ingen fantasi ) En gammal kompis till mig har en Night train 03 som har gått drygt 29 000 mil ( Alltså 290 000 kilometer ) Med samma spännare och drivrem, dock får tilläggas att han bytt startmotor, transkedja samt urtrampningslager!
    Så ha förtröstan, Himlen ramlar inte alltid ner och skiten är inte alltid på väg in i fläkten utifrån vad som ges som råd här. Köp en Clymerhandbok åta det lugnt!
    Fan, det är ju kul att skriva..

  3. #3
    Vad tänker han för pris på ett ungefär?

    Skickat från min F5121 via Tapatalk

  4. #4
    Det är ett vinande ljud från trans sidan,
    som låter mest när man kör, vinandet följer varven. Det är ny kedjespännare förra året och kedjan är rätt spänn på.
    Mest irriterande är ett rasselknack liksom från främre cyllen (tror jag).

    - - - Uppdaterad - - -

    Vet inte riktigt vad man kan ta för den i det här skicket, men den är sjysst för övrigt. Ska försöka lägga in en bild.

  5. #5
    Som sagt..det låter.Kopplingen? Rasselknack..Lyftarna?..Uppe från toppen?..I övrigt går bra säger du?..Så kör då..*lol*

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av LarsaO Visa inlägg
    Det är ett vinande ljud från trans sidan,
    som låter mest när man kör, vinandet följer varven. Det är ny kedjespännare förra året och kedjan är rätt spänn på.
    Mest irriterande är ett rasselknack liksom från främre cyllen (tror jag).

    - - - Uppdaterad - - -

    Vet inte riktigt vad man kan ta för den i det här skicket, men den är sjysst för övrigt. Ska försöka lägga in en bild.
    Fixar inte att lägga in bild från telefonen, så den som är intresserad får höra av sig så sms:ar jag bilder.

  7. #7
    34-35 är väl ett hyfsat pris.

  8. #8
    Hej!
    Var i landet finns hojen?

  9. #9
    Örebro

  10. #10
    Sporren såld.

Liknande ämnen

  1. SPORTSTER 883 1998
    Av jyx i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-07-08, 12:29
  2. Demontera kronor sportster 1998
    Av HippieDream i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-04-01, 10:36
  3. Sportster 1200 -98
    Av Jens Viking i forum Artiklar från ForumBladet
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-06-04, 12:28
  4. Bobbad bakskärm och bobberbaklyse
    Av engmannen i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-11-21, 11:22
  5. Service av en 1998 Sportster (80 mil)
    Av hunky i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-08-01, 11:32

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •