Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Behöver tips oc ideér inför ett kommande byte....

  1. #1

    Behöver tips oc ideér inför ett kommande byte....

    Hej!

    Åker på en XL1200 och fått ett sug efter större och bekvämare som dessutom funkar att skjutsa på...


    Lutar åt någon variant av Dyna...Något att tänka på när det gäller de modellerna...?

    (Väl införstådd med att jag kommer att sakna det klippet som min 1200 sportster genererar, men nu suktar jag efter lite mera komfort samt att kunna åka längre sträckor än vad jag känner är bekvämt med min Sportster idag)

    Vänligen/Johan

  2. #2
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    Johanl: Finns flera fina Dyna modeller. FXDWG för lite tillbakalutad åkning och FXD som är lite sportigare. Har du riktig tur så hittar du en fin FXDX eller FXDXT med bättre fjädring och dubbla skivor fram samt varvräknare orginal. Gällande prestanda så blir du inte besviken. Vilken Dyna med TC 88, TC 96 eller TC 103 motor har betydligt mer vridmoment än en liten 1200 Sportster motor. Du kanske har ett bra trim på din 1200 maskin och kommer att sakna det klippet men det går att få ut betydligt mer effekt ur en större motor. Bottenvrid och ett bra mellanregister är mkt roligare än en högvarvig liten motor. Gällande komforten så är du inne på helt rätt väg.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Johanl Visa inlägg
    Hej!

    Åker på en XL1200 och fått ett sug efter större och bekvämare som dessutom funkar att skjutsa på...


    Lutar åt någon variant av Dyna...Något att tänka på när det gäller de modellerna...?

    (Väl införstådd med att jag kommer att sakna det klippet som min 1200 sportster genererar, men nu suktar jag efter lite mera komfort samt att kunna åka längre sträckor än vad jag känner är bekvämt med min Sportster idag)

    Vänligen/Johan
    Sålde min fina 1200 Custom för en dyna superglide, sålde dynan och köpte en 48 och är glad igen

  4. #4
    Jag håller med. Köp en dyna. Du kommer inte att ångra dig. Det är mer motorcykel. Så är det bara.

    Väghållningen går att få riktigt bra på tex en super glide eller street bob.

    Sen är ju vridet mkt bättre på en big twin. Och något bättre klipp är det inte i en sportster 1200.

    Sen är sportster en väldigt smidig och trevlig hoj. Inget snack om det. Men en dyna är lite som en stor sportster.

    Den bör vara bättre att åka två på. Jag har en fxd 2003 och är supernöjd. Lycka till.

    Mvh jens.

  5. #5
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 127
    Tackad: 11
    Du har inte funderat på nån softail ? Har åkt Dyna i 8 år nu och hade softail före Dynan.
    Sen är ju balansmotor och rejäla fotplattor kalas för komforten.
    Fuck cancer

Liknande ämnen

  1. Behöver tips på pulverlackerare
    Av Pelleman i forum Custom & Byggen
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-04-15, 03:26
  2. Behöver ett shims 25737-06
    Av Pulare i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-03-05, 13:55
  3. byte framgaffel behöver man regga om ?
    Av zeb.lovehell i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-10-24, 09:12
  4. Behöver ny mobil, tips?
    Av Ozzy i forum Off Topic
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-09-17, 10:01
  5. Behöver ett Harley artikelnummer, toppkrona.
    Av admin i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-08, 01:41

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •