Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Höga varv

  1. #1

    Angry Höga varv

    Har en street bob 2014 som gått bara 370 mil, helt plötsligt utan anledning började tomgångsvarven att stiga. först var det 12-1300 varv, sen var den uppe i 1700 varv på tomgången. pratade med butiken om det och fick till svar att okq8 bränsle var jäkligt dåligt. ställde bort hojen några dar, sen när jag startade den var varven uppe i 2160. pratade med butiken igen och det var bara att komma in med hojen, det kan inte vara okq8 bränslet.
    det visade sig att luftspjället inte stängde helt, fabrikationsfel sa dom. verkstan började skruva och sen fick jag höra att skruvarna satt så hårt att de inte fick lös dom, detta hände för drygt en vecka sen och hojen är fortfarande där för en vecka till innan dom har tid att göra någonting åt den. frågan är om någon har varit med om någonting dylikt. stumma skruvar, spjäll som inte stänger. fasen, det är ju nya grejer.

  2. #2
    Tror kanske det är läge att prova en annan verkstad..

  3. The Following 2 Users Say Thank You to KingCobra_HD For This Useful Post:

    Erik Lundberg (2016-07-16), racechopper (2016-06-01)

  4. #3
    dom ska titta på hojen nästa vecka, så jag hoppas dom klarar av det. men du kan nog ha rätt, dags för verkstadsbyte.

  5. #4
    Om det är stoppskruven till trotteln som sitter fast så SKALL den göra det .Den skall man inte röra.
    Tomgången justeras elektroniskt om det behövs. En trolig orsak är att gaswiren är för spänd eller går trögt. Det borde väl verkstaden veta om . Skumt.. Jädra skitsnack att det skulle bero på bensinen.. Kontakta en riktig verkstad ,

Liknande ämnen

  1. Rycker på låga varv
    Av kibbe i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2015-05-07, 21:54
  2. Rycker på låga varv ska det vara så?
    Av bj63 i forum Harley-Davidson Tekniska frågor
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-07-09, 06:37
  3. Motorljud 2'-3' varv
    Av christian.djurberg i forum Buell
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 17:17

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •