Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Funderar på en Softtail -98

  1. #1

    Funderar på en Softtail -98

    Hur bökig är den att serva?
    Om bökig....vad kan man räkna med i servicekostnad om man lämnar in?
    Jag har inte tummen mitt i handen men däremot så har jag inget vettigt ställe att hålla till på för ev meck.
    Har hittat min drömhoj som jag helst skruvar med själv om det är möjligt.

  2. #2
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    357
    Tackad: 32

    Vad menas med serva?
    Olja och filterbyte kan alla lära sig. Behövs knappt plats heller då det snabbt gjort.

  3. #3
    Köp! Jag skulle säga att en harley från 98 är ganska lättskruvad.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av racechopper Visa inlägg
    Vad menas med serva?
    Olja och filterbyte kan alla lära sig. Behövs knappt plats heller då det snabbt gjort.
    Jo , det är sant. Men då det kommer till ventiler och dyl...hur bökigt är det då?
    Specialverktyg eller vad?

    / Kenta

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av racechopper Visa inlägg
    Vad menas med serva?
    Olja och filterbyte kan alla lära sig. Behövs knappt plats heller då det snabbt gjort.
    Anledningen till att jag ställer frågor är att jag har dålig erf vad det gäller svårighetsgrad på att serva hojar.
    Jag ägde en KTM 990 Adv som var extremt bökig att serva och kostade ca 6.000:- för en stor service.
    Mina XR Hondor är rena barnleken att skruva med.
    Vill inte ha en hoj som kostar multum att serva.

  6. #6
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    357
    Tackad: 32

    Kan du serva XR Hondor så kan du serva en Softtail -98
    Inte för att jag har skruvat varken Honda eller KTM men HD är gammal enkel konstruktion som är som gjord för att serva själv.

    Fast oandra sidan om du redan räknar med att lämna bort allt enklare mek och service till verkstad då hadde jag inte köpt hoj alls.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av racechopper Visa inlägg
    Kan du serva XR Hondor så kan du serva en Softtail -98
    Inte för att jag har skruvat varken Honda eller KTM men HD är gammal enkel konstruktion som är som gjord för att serva själv.

    Fast oandra sidan om du redan räknar med att lämna bort allt enklare mek och service till verkstad då hadde jag inte köpt hoj alls.
    Nja...så är det ju inte. Jag har haft en hel del hojar och skruvar hellre själv än att lämna bort.
    KTM:n var den enda jag inte gjorde stora servicen på. Mycket pga att jag inte hade någonstans att
    hålla till. 45-50 min för att plocka ner skrotet och lika mycket för att plocka ihop om man gjort det förut.
    Jag har absolut INGEN erf av Harley och det är en av anledningarna till att jag frågar om triviala ting.

    Med vänlig hälsning Kenta

  8. #8
    Kan du skruva en 990 adv kan du skruva en 98 harley med förbundna ögon. HD är ett vuxenmecano i jämförelse! Jag har jobbat som mc mek, och har skruvat dom flesta hojar.
    Och det är lite därför jag är inne på min femte harley nu, och tredje shovel. Du byter cylinder snabbare på en hd än va du byter luftfilter på en vinge tex.
    Trägen vinner!

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Adrenaline Visa inlägg
    Kan du skruva en 990 adv kan du skruva en 98 harley med förbundna ögon. HD är ett vuxenmecano i jämförelse! Jag har jobbat som mc mek, och har skruvat dom flesta hojar.
    Och det är lite därför jag är inne på min femte harley nu, och tredje shovel. Du byter cylinder snabbare på en hd än va du byter luftfilter på en vinge tex.
    Ok. Jag litar alltid på Mcmekaniker och tar dina råd på största allvar!
    Det blir en HD vad det lider...så är det!

    Med vänlig hälsning Kent

Liknande ämnen

  1. Funderar på köp?
    Av hojoboj i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2016-06-04, 23:05
  2. Funderar på vinterprojekt..hjälp.
    Av Hardrockhair i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-10-14, 23:14
  3. Funderar på ny framlampa
    Av hunky i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-04-07, 21:35
  4. Funderar starkt på att montera ett 280" däck!
    Av pipps83 i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-07-14, 13:57
  5. Funderar på att köpa min första HD
    Av speffy i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2011-09-20, 16:28

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •