Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Gasreglaget fjädrar ej tillbaka som det ska.

  1. #1

    Gasreglaget fjädrar ej tillbaka som det ska.

    Plötsligt fjädrar inte gasreglaget tillbaka så lätt som man skulle önska. Behöver lite hjälp på traven innan den fjädrar tillbaka. Har provat att justerar vajrarna, hjälper ej. Körde här om dan i riktigt dåligt väder - kan det komma in skit så msn behöver öppna upp och smörja vid gashandtaget?

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av csaar Visa inlägg
    Plötsligt fjädrar inte gasreglaget tillbaka så lätt som man skulle önska. Behöver lite hjälp på traven innan den fjädrar tillbaka. Har provat att justerar vajrarna, hjälper ej. Körde här om dan i riktigt dåligt väder - kan det komma in skit så msn behöver öppna upp och smörja vid gashandtaget?
    Öppna locket och smörj med nå fettigt som kan rinna ner i höljet. Smörj lite åt gången och vrid rullen så det rinner ner. Blir nog bra sen. Lycka till

  3. Följande användare tackar Henrik Forslund för detta inlägg:

    csaar (2016-05-05)

  4. #3
    Det ska jag prova, tack!

  5. #4
    Jag har förgasare och det går två vajrar för gasen. Min blev som du beskriver och det visade sig vara ena vajern som var av. Bytte bägge och nu är det som vanligt igen :-)

  6. Följande användare tackar Leri för detta inlägg:

    csaar (2016-05-08)

  7. #5
    Ja, precis. Det är ju två vajrar. Jag kollar så att den ena inte är av när jag ändå ska smörja. Tack.

  8. #6
    Har du kollat så du inte råkat skruva åt spännskruven till gasen som sitter under handtaget mellan de två vajrarna? En svart stjärnliknande skruvskalle. Jag brukar skruva in den så gashandtaget fastnar ibland, blir som en farthållare
    Never ride faster than your guardian angel can fly

  9. #7
    Du har kommit åt skruven i gashandtaget. Gänga ut den och det kommer funka igen. Det är en ekonomivariant av semestergas hd haft länge.
    Trägen vinner!

  10. #8
    Adren och Adrenaline: Jag hittade "farthållaren" när jag öppnade för och smörja :-)

  11. #9
    Både gasvajrar och kopplingsdito brukar jag släppa på från reglaget, seden tejpar jag en "tratt" som jag fyller motorolja i så att det rinner ner i genom hela vajern. Detta brukar jag göra varje vinter så funkar vajrar och håller länge.

  12. The Following 2 Users Say Thank You to stroker49 For This Useful Post:

    Jonasbaggen (2016-06-19), TCKalle (2016-06-20)

Liknande ämnen

  1. Racetech-fjädrar till Sportster
    Av Martin i forum Säljes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-05-02, 17:27
  2. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2013-04-09, 20:15
  3. Solosadel med fjädrar eller dämpare - bekvämt??
    Av druttkasken i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-12-20, 10:59
  4. Svarta fjädrar Dyna 98
    Av Ozzy i forum Köpes
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-05-20, 21:37
  5. det ska böjas i tid det som krokigt skall bli
    Av hasse diesel i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-15, 21:37

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •