Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Hojen startar inte.

  1. #1

    Hojen startar inte.

    Körde min hoj (xl1200 -2010) idag på väg till jobbet och allt gick fint. Gjorde ett tankstopp och när jag skulle starta hojen igen så kom det mekaniskt missljud typ som att något kärvade/fastnade. Vet inte varifrån ljudet kom. När jag gjorde ett nytt startförsök hände ingenting förutom ett klickljud alltså endast ett klick. Testade några gånger med samma resultat. Efter att ha provat ett par gånger började det ryka en den från minuspolen på batteriet och polen blev en aning deformerad (mest troligt pga överbelastning då jag höll inne startknappen rätt länge). Däremot funkar all el (blinker, tuta, ljus, larm etc). Batteriet är fulladdat och mår bra trots rökutvecklingen ur minuspolen. Jag testade även med startkablar och det blev ingen skillnad endast ett klick som svar. Jag har kollat att kablarna vid polerna sitter som de ska samt kollat att jordkabeln sitter som den ska.

    Spontant känns det som ett startmotorproblem men det som förbryllar mig är att hojen inte längre går att rulla överhuvudtaget med någon växel i. Håller jag in kopplingen eller petar i neutralen så rullar den som den ska.
    Nu tror jag mer på att det inte är fel på startmotorn utan att något förhindrar startmotorn från att snurra. Har fått tips om att kolla benedix drevet och kedjan till kopplingskorgen.

    Tänkte kika närmare på detta ikväll och behöver alla tips jag kan få innan jag börjar riva.

    Obs råkade posta på två ställen gå till denna tråd istället: http://harleyforum.se/showthread.php...ts-bra-batteri!
    Senast redigerat av Paulus den 2016-05-03 klockan 15:32.

  2. #2
    Går motorn runt? Det där låter inte bra alls .

  3. #3
    Hade ett liknande problem med en Street bob -08
    Det var startkransen som hade tuggat över och fem kuggar hade gått sönder.
    Krille Von-KJ Johansson

    Pinstiper
    Rodder
    Biker
    Tinter

Liknande ämnen

  1. startar inte!
    Av Jimmy87 i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2016-08-01, 22:02
  2. Street bob startar inte...
    Av Toska i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-04-20, 11:39
  3. Panhead startar inte - kompression?
    Av HogDog i forum Klassiska & Historiska Harley
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-06-18, 19:02
  4. Hjälp....Motorn startar inte.
    Av ThE DoG´s i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-10-29, 08:56
  5. Startar inte.........
    Av Lars Nilsson i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2012-08-15, 11:47

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •