Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 33 av 33

Ämne: Varför har HD ägare ett behov av att visa?

  1. #21
    Citat Ursprungligen postat av Banditen01 Visa inlägg
    Om jag ser badass wannabe i ovan beskriven outfit kan man bara skratta åt det (med lr utan mc), men det är fortfarande deras val, exakt hur sorterar du ut vilka av dessa som har mc eller inte, stannar du dem o frågar? Känns mer som att ressonemanget bygger på att det är viktigt för dig att har man ingen H-D får man inte bära accessoarerna.
    Du misstolkar medvetet nu, det handlar om de få individer som försöker ser" farliga ut" och ska använda just HD som deras katalysator i det. Och då tycker jag det är jävligt töntigt. Dessutom var tråden tänkt som en fråga med vänliga svar, tråkigt att alltid på forum ska komma vissa individer och starta tjafs med kaxiga svar.......

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av Fredrikrosen Visa inlägg
    Du misstolkar medvetet nu, det handlar om de få individer som försöker ser" farliga ut" och ska använda just HD som deras katalysator i det. Och då tycker jag det är jävligt töntigt. Dessutom var tråden tänkt som en fråga med vänliga svar, tråkigt att alltid på forum ska komma vissa individer och starta tjafs med kaxiga svar.......
    Lr klev jag på en öm tå ...

  3. Följande användare tackar Banditen01 för detta inlägg:

    kapsylen (2016-05-14)

  4. #23
    Citat Ursprungligen postat av Banditen01 Visa inlägg
    Lr klev jag på en öm tå ...
    Inte ett dugg, den repliken brukar man komma med i brist på annat. Istället för att komma med provocerande svar så håll en trevlig ton eller låt bli att kommentera. Blir bättre då.
    Senast redigerat av Fredrikrosen den 2016-05-04 klockan 12:09.

  5. #24
    Men visst är det töntigt o köra någon japs o med HDe loggor på kläderna !
    Tror inte jag äger något med HDe loggor ja förutom hojen då !
    Choppern heter ju inte HD ;-)

  6. #25
    Citat Ursprungligen postat av KingCobra_HD Visa inlägg
    Oj oj, du har termosmuggen. Du kan nog vänta dej ett samtal från mr Barger vilken minut som helst..
    Mr Barger kör Victory Vision

  7. #26
    Citat Ursprungligen postat av Fredrikrosen Visa inlägg
    Jag förstår inte kopplingen till marknadsföring, det är ju inte så att man får kläder etc. gratis. Folk betalar för att gå i HD jacka, kallingar, mugg, hatt etc. Jag personligen tror fortfarande mycket på att många vill tro de är "coola".
    Och där har "dom" fel, det är bara du som är cool Fredrikrosen, du har ju inte detta simpla och löjliga behov

  8. The Following 2 Users Say Thank You to kapsylen For This Useful Post:

    Banditen01 (2016-05-15), Henrik Forslund (2016-05-14)

  9. #27
    Har inga reklamkläder och kör i intergralhjälm.

  10. #28
    Nykomling
    Reg.datum
    Jun 2016
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10
    Tackad: 4
    Ser väl bättre ut än reflexväst o korvätarhjälm...(som alla bmwförare), H-D är ju en livsstil inte bara en motorcykel.

    Halva grejen med Harley är ju just "hårdrocks" looken som de lyckats bygga upp kring sitt varumärke...resten är fan ljudet ... Vill man ha tysk perfektion o problemfri motorcykel så kör man BMW är väl inget konstigt med det.

    Och som redan påpekats är det likadant med andra märken (BMW KTM), KTM:arna köper ju tom orangea brödrostar o sätter ett klistermärke på dem.

  11. The Following 2 Users Say Thank You to Spritelight For This Useful Post:

    Banditen01 (2016-06-23), kapsylen (2016-06-23)

  12. #29
    V.I.B burningheads avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    44
    Tackad: 13
    Citat Ursprungligen postat av Spritelight Visa inlägg
    KTM:arna köper ju tom orangea brödrostar o sätter ett klistermärke på dem.
    Det är bättre än så, brödrosten är brandad med tryckt KTM logga på utsidan,
    samt att den så klart bränner in KTM loggan på ditt nyrostade bröd...

  13. The Following 2 Users Say Thank You to burninghead For This Useful Post:

    Banditen01 (2016-06-24), Spritelight (2016-06-24)

  14. #30
    Citat Ursprungligen postat av kapsylen Visa inlägg
    Och där har "dom" fel, det är bara du som är cool Fredrikrosen, du har ju inte detta simpla och löjliga behov
    Jag säger inte att man inte kan ha en snygg HD tröja eller så. Det är de som överdriver och har mer behov av kläderna eller övrigt lull-lull för att synas hellre än att köra och använda sin hoj jag refererar till. För man har väl en mc för att i första hand köra med den.

  15. #31
    Citat Ursprungligen postat av Fredrikrosen Visa inlägg
    Jag säger inte att man inte kan ha en snygg HD tröja eller så. Det är de som överdriver och har mer behov av kläderna eller övrigt lull-lull för att synas hellre än att köra och använda sin hoj jag refererar till. För man har väl en mc för att i första hand köra med den.
    Borde vara så men, min hoj står på verkstad och själv har jag en bruten tumme

  16. #32
    Citat Ursprungligen postat av Fredrikrosen Visa inlägg
    Jag förstår inte kopplingen till marknadsföring, det är ju inte så att man får kläder etc. gratis. Folk betalar för att gå i HD jacka, kallingar, mugg, hatt etc. Jag personligen tror fortfarande mycket på att många vill tro de är "coola".
    Det är väl just det som är smart marknadsföring om något....att få folk att betala för att visa upp ens produkt . Det är ju faktiskt så, iaf i min värld, att det är lite "coolare" att äga en HD än en Kawa tex....Varför jag tycker det är bland annat pga deras historia, utseende, myten, livsstilen och inte minst LJUDET . Andrahandsvärdet visar även detta.
    Jag kan bara se till mig själv vad gäller produkter utanför motorcykeln och varför jag har köpt vissa saker. Jag har alltid varit en "biker" i tanken och har alltid haft Harley som min favorit/dröm. Men jag har inte alltid ägt en Harley eller ens haft tungt kort....sanningen är den att jag köpte min första för 2 år sen och tog kortet samtidigt och är idag 44 år. Livet och olika omständigheter har helt enkelt inte tillåtit eller gett tillfälle att skaffa min "dröm". MEN jag har heller inte köpt apparel's eller annat tingeltangel innan jag skaffade mej hojen. Varför jag efter köpt hojen även skaffat vissa saker runtom hojen är för att jag helt enkelt är stolt....stolt över att äntligen "kommit i mål" när det kommer till drömmen att äga o köra min egen Harley.
    Jag har dock varit långhårig och tattuerad hella mitt vuxna liv .....har dock mkt med min kärlek till metall att göra oxå

    Fick faktiskt frågan senast för några dagar sen av en äldre herre när jag hade en HD tröja på mej:
    - Äger du en Harley eller ser det bara ut som det
    Jag kunde då stolt svara:
    - Jajamen...visst gör jag det

  17. Följande användare tackar Hexfest för detta inlägg:

    Banditen01 (2016-07-21)

  18. #33
    Jag köpte min första Harley (Sportster 48) när jag var 31 år av den enkla anledningen att efter att ha provkört den så var jag såld på känslan. Köpte min andra Harley (FXDB Street Bob) av samma anledning. Jag är pappa till världens coolaste lilla grabb, har inte ett enda datum tatuerat någonstans och äger inte ett ting med en H-D logotyp. Förutom hojen då... Men jag funderar på att köpa en t-shirt. Så det där med att vara rebell för att man inte har barn men kör H-D. Nja... Frågar du mig så är det inte tillbehören som avgör om du är rebell. Och sen kommer den riktigt intressanta frågan; varför är det nåt eftersträvansvärt att vara rebell? När du har blivit rebell, har du nåt något mål då?

    Jag lever mitt liv som jag vill och inte som någon annan säger åt mig. Det räcker bra.

    Kör försiktigt!

  19. Följande användare tackar Fredrik_t för detta inlägg:

    HippieDream (2016-07-21)

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

  1. SADEL FXR visa mig vad ni har!
    Av tjockben i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-08-04, 12:52
  2. Kul sätt att visa säkerheten på...
    Av Sanniz i forum Off Topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-11-05, 02:49
  3. Ett måste för alla Fatboy-ägare!
    Av Niko i forum Off Topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-11-22, 12:50
  4. Svar: 33
    Senaste inlägg: 2011-11-12, 13:53
  5. Dax att visa sig....
    Av Believerstefan i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-05-21, 08:36

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •