Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: Laddningen.

  1. #21
    Inte omöjligt att det kan vara problemet, du får ett motstånd i jordningen då höjer regulatorn spänningen

  2. Följande användare tackar Rulle rep för detta inlägg:

    Jonasbaggen (2016-04-24)

  3. #22
    Dra en riktig jordkabel från undersidan på regulatorn till en punkt på ramen där du kan få ordentlig kontakt. Jordfel är absolut den dödligaste felorsaken för elektroniska system. om du inte hittar nåt ställe, dra den direkt till batteriet.

  4. #23
    Citat Ursprungligen postat av hasse diesel Visa inlägg
    Dra en riktig jordkabel från undersidan på regulatorn till en punkt på ramen där du kan få ordentlig kontakt. Jordfel är absolut den dödligaste felorsaken för elektroniska system. om du inte hittar nåt ställe, dra den direkt till batteriet.
    Precis! Sitter en burk och jordar direkt utan kabel gäller det även där att skrapa bort eventuell färg så man får bra kontakt. Sedan gäller det att göra allt tåligt och fältmässigt. Jag brukar använda vaselin, kopparpasta etc. på dessa punkter för att undvika framtida problem med oxidation och dålig kontakt.

    Jag kan också berätta att varenda kabelsko sitter ihop med den andra delen med lite vaselin eller kontaktfett på min hoj, lampor sitter i sina socklar med en rejäl klick kontaktfett. På min chopper har jag ingen jord till bakljuset/blinkers/stoppljus (nästa gång drar jag en egen jord dit) utan jorden går via skylthållaren-bakskärmen-ramen. Skylthållaren sitter med popnit och dessa hål borrade jag efter lackering och popnitarna är våtmonterade i vaselin. Även bakskärmens infästning i ramen skall vara elektriskt säkerställd. Jag gjorde ny bakskärm i vintras men den förra var med i åtta år och jag har aldrig haft ett elfel på choppern trots långa resor i ur och skur.

    På flygplan kopplar man en massa jordkablar till skrovet (även för att avleda statisk elektricitet, åskskydd och allt möjligt), alla dessa punkter rengörs, korrosionsskyddas (med kromsyralösning på aluminium) och sedan lägger man på en tätningsmedel så att man tätar av jordpunkten(skruven/muttern etc.) för att det skall vara säkert och hållbart.

  5. The Following 2 Users Say Thank You to stroker49 For This Useful Post:

    hasse diesel (2016-04-24), Jonasbaggen (2016-04-24)

  6. #24
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2012
    Ort
    Jämtland
    Inlägg
    48
    Tackad: 5
    Den pack jag köpte från Usa så var jorden bra. Drog den under en bult som satt i ramen och ca 15 cm från jordningen av batteriet.
    Nu har jag monterat den nya packen o den laddar max 14,5 V
    Så nu blir det åka av .........snart
    Jag känner jag är för skeptisk till allt digitalt då men inte ser hur det är kopplat, utan det ansluts på en punkt här som
    är samman kopplad med nästa pryl -dolt....

    Jag tackar för goda tips iaf, o är helt övertygad om att det går bra nu

  7. The Following 2 Users Say Thank You to Häggen For This Useful Post:

    hasse diesel (2016-04-28), Henrik Forslund (2016-04-28)

  8. #25
    Tänkte kolla med er som har koll på det här med el o laddning. Har en sportster 03 motor. När jag mäter på batteriet har jag drygt 12,5 volt. När jag startar så börjar det krypa neråt. Körde en liten sväng, ca 3 km o det gick ner till 9.8 volt på den tiden. Slog av belysningen och lät den stå på tomgång, då började den krypa upp igen. Vad börjar jag med. Ny regulator?

    Mvh

    Löste sig. Klassiskt jordfel
    Senast redigerat av Hardrockhair den 2016-09-25 klockan 15:17.

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

  1. Har jag problem med laddningen eller inte ? Evo -93
    Av Ice i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-30, 19:23
  2. Laddningen försvann. EVO -93
    Av Ice i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-10-30, 12:20

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •