Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Avgasknall efter vinterförvaring

  1. #1

    Avgasknall efter vinterförvaring

    Tjo!
    Jag har en -09 Street Bob som har stått förvarad i varmgarage hela vintern. Igår när jag skulle vrida igång besten för första gången så höll man på att spränga trumhinnorna.. Det är nämligen så att hojen startade klockrent och stod och puttrade fint på tomgång i cirka 1,5-2 minuter men efter det börjar den gå konstigt (ibland som på en cylinder) och levererar de brutalaste avgsknallarna jag skådat och hört. Ungefär som att nån drar av en älgstudsare inifrån örat och ut. Jag ska erkänna att jag är ganska nollställd när det kommer till att "skruva" i grejerna så alla tips och idéer om vad detta kan bero på mottages med glädje och tacksamhet.
    (Jag har kollat tändstiften och de verkar schyssta).
    Den har V&H Comp-blås, power commander, mappad osv.
    Tack på förhand!

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av Bojan Visa inlägg
    Tjo!
    Jag har en -09 Street Bob som har stått förvarad i varmgarage hela vintern. Igår när jag skulle vrida igång besten för första gången så höll man på att spränga trumhinnorna.. Det är nämligen så att hojen startade klockrent och stod och puttrade fint på tomgång i cirka 1,5-2 minuter men efter det börjar den gå konstigt (ibland som på en cylinder) och levererar de brutalaste avgsknallarna jag skådat och hört. Ungefär som att nån drar av en älgstudsare inifrån örat och ut. Jag ska erkänna att jag är ganska nollställd när det kommer till att "skruva" i grejerna så alla tips och idéer om vad detta kan bero på mottages med glädje och tacksamhet.
    (Jag har kollat tändstiften och de verkar schyssta).
    Den har V&H Comp-blås, power commander, mappad osv.
    Tack på förhand!
    Gammal soppa i tanken är mitt tips.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Startstrul efter vinterförvaring
    Av ZEKE i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-02-27, 09:26
  2. Vinterförvaring - EJ OK
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-03-02, 13:35
  3. Vinterförvaring
    Av custombike i forum Off Topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-11-15, 21:23
  4. Vinterförvaring
    Av Dragos i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-10-16, 00:01

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •