Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: startar inte!

  1. #1
    Nykomling
    Reg.datum
    Apr 2016
    Ort
    Järfälla
    Inlägg
    6
    Tackad: 2

    startar inte!

    Hej jag har en street glide 07, tog ur batteriet innan vintern och har haft det på laddning. När jag satt i det idag så ger hojen ifrån sig ett gnällande ljud när jag har den på ignition, men inget händer när jag försöker starta, absolut inget.På ACC så funkar stereon osv. Kan det vara dåligt batteri? Startrelä?

  2. #2
    Kolla batteriet i larmdosan på nyckelen.

  3. #3
    Nykomling
    Reg.datum
    Apr 2016
    Ort
    Järfälla
    Inlägg
    6
    Tackad: 2
    Bra tänkt, men varför ger den ifrån sig ett gnällande ljud när den står på ignition?

  4. #4
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19
    Gnällande ljud?

    Är det bränslepumpen som låter? https://www.youtube.com/watch?v=hej7-1Qokpg

    Är batteriet under en viss volt så drar inte motorn runt alls, samma hände mig. Celler som pajat, nytt batteri och den small igång utan problem
    - "I fart in your general direction, your mother was a hamster and your father smelt of elderberries!"
    - "You know, if my dog was as ugly as you. I'd shave his butt and tell him to walk backwards!"

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Jimmy87 Visa inlägg
    Bra tänkt, men varför ger den ifrån sig ett gnällande ljud när den står på ignition?
    Jag vet inte men som abelseth säger bräslepumpen kanske jag vet att det gnällde om min ibland o som sagt den blev total knas när larm batteriet börja ta slut.

  6. #6
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19
    Jag hade kollat:
    -Batteri, när bytades det sist? Kan du mäta så du ser att det är friskt. För även om du laddar upp det så kanske det inte håller laddning om cellerna är kassa.
    -Byt batteri i larmdosan, kostar några spänn och bra att ha gjort. Bara att öppna med en skruvmejsel och ta med till butiken.
    -Relä osv står inte och går i sönder, låter lite extremt om det skulle pajat under vinterförvaringen.
    - "I fart in your general direction, your mother was a hamster and your father smelt of elderberries!"
    - "You know, if my dog was as ugly as you. I'd shave his butt and tell him to walk backwards!"

  7. #7
    Min bränslepump började med vina efter förra vinteruppehållet. Till en början var den lite svårstartad men gick igång, men tillslut startade den inte mer. Om du vet att batteriet är ok så hade jag kollat att inte bränslefiltrena är igensatta (på min sportster sitter bränslepumpen inne i tanken, kanske inte är likadant på din men värt att kolla upp filtrena). Går startmotorn igång?
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  8. #8
    Här är en felsökningslista från min manual, kanske får du lite ledning av den
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Felsökning.jpg 
Visningar:	153 
Storlek:	15,8 KB 
Id:	17962
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  9. #9
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19
    Citat Ursprungligen postat av revolve Visa inlägg
    Min bränslepump började med vina efter förra vinteruppehållet. Till en början var den lite svårstartad men gick igång, men tillslut startade den inte mer. Om du vet att batteriet är ok så hade jag kollat att inte bränslefiltrena är igensatta (på min sportster sitter bränslepumpen inne i tanken, kanske inte är likadant på din men värt att kolla upp filtrena). Går startmotorn igång?
    Går startmotorn runt så är det 90% batteriet som spökar. Men jag hade nog som revolve sagt kollat upp pumpen också, finns mängder med trådar på de amerikanska forumen! Lycka till!
    - "I fart in your general direction, your mother was a hamster and your father smelt of elderberries!"
    - "You know, if my dog was as ugly as you. I'd shave his butt and tell him to walk backwards!"

  10. Följande användare tackar abelseth för detta inlägg:

    Jimmy87 (2016-04-06)

  11. #10
    Har du hunnit kolla på det?
    Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower

  12. Följande användare tackar revolve för detta inlägg:

    Jimmy87 (2016-04-06)

  13. #11
    Nykomling
    Reg.datum
    Apr 2016
    Ort
    Järfälla
    Inlägg
    6
    Tackad: 2
    Tack för alla svar, verkligen Tack! Kastade i ett nytt batteri och så var problemet löst. Ibland är det enkelt!

  14. The Following 2 Users Say Thank You to Jimmy87 For This Useful Post:

    racechopper (2016-04-06), revolve (2016-04-07)

  15. #12
    Hej!
    Har samma problem som ovan med skillnad att jag köpt ett nytt gelbatteri från batteribolaget men startar ej ändå, endast om jag tar batteribooster går den igång och tar jag bort boostern så dör hojen. Tips?

Liknande ämnen

  1. V-Rod 2005 startar inte
    Av svesse03 i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-05-04, 09:28
  2. Min forty-eight dog och startar inte
    Av Kling i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-05-02, 13:09
  3. Panhead startar inte - kompression?
    Av HogDog i forum Klassiska & Historiska Harley
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-06-18, 19:02
  4. Hjälp....Motorn startar inte.
    Av ThE DoG´s i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-10-29, 08:56
  5. Startar inte.........
    Av Lars Nilsson i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2012-08-15, 11:47

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •