Välkommen till Harleyforum.se!


Ditt forum för Harley-Davidson och Custom. Har du...


  •  » en Harley-Davidson, Custom eller är du bara nyfiken?
  •  » frågor ang. delar, trim och styling till Harleyn?
  •  » undringar kring Harleyträffar, körningar, kampanjer m.m?
  •  » delar att köpa, sälja eller byta till din Harley?
  •  » lust att träffa likasinnade och/eller samköra?
  •  » intresse av att köpa grejer till förmånliga medlemspriser?

...då har du kommit till helt rätt ställe!


Ja, jag vill registrera mig helt gratis nu!


Registrerade medlemmar slipper denna rutan och en stor del av reklamen på sajten.

Du får även tillgång till andra extrafunktioner på forumet, bl.a gratis annonsering.

Resultat 1 till 9 av 9
  1. #1

    Evo 1340 stannar efter ca 10min

    Jag har bytt tändstift, tändkablar, tändspolar, luftfilter.
    Tändsystemet e ett dyna singlefire.
    Blev riktigt blött i Västervik i helgen och jag fick åka bärjare hem.

    Hur som hällst så går den igång kall men stannar efter 10min. Sen har jag kickat som f_n. MEN..... Kan det va så enkelt att batteriet e kasst? För den startar på 3kicken på morgonen efter att jag laddat batteriet på kvällen ? det konstiga är att jag har 12volt när jag mätte idag.

  2. #2
    V.I.B - BOTM Jan 2012 epperns avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    strømstad-oslo
    Min hoj
    lil Reaper killer bobber
    Inlägg
    44

    automat relä som fu...ger opp når det går varmt

  3. #3
    Kan du förklara lite mer ingående för en nybörjare :-)

  4. #4
    Hej

    12 volt är inte mycket..,. Ett fulladdat batteri ska ha 12,8V ca om de e 12,4 har Du 40 % av kapaciteten
    Nu drar ju inte Dyna S särskilt mkt ström, men prova ett byta batteri (Har Du Biltema/Kines??)byt t H-D/ YUASA/BOSCH
    Se till att du har 100% = 12,8 V efter laddning Få igång hojen och mät laddn fr VoltPak = 14-14,3 V cirka

    Och som vanligt: jordkabel och + kabel Kontakt? Ingen oxid?
    Senast redigerat av Broder Dalton den 2011-08-04 klockan 18:40.

  5. #5
    Okej tack för svaret :-) jag kanske ska tillägga att det är ett chopper bygge jag åker. Jag har skaffat mig en digital voltmeter. Jag återkommer med en uppföljning.

  6. #6
    Men var den kass redan INNAN regnet? Eller det uppkom i samband med det?


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!

    HarleyForum på FaceBook och Twitter: @HarleyForum

  7. #7
    Tror i samband med regnet. Jag hade kört ca 30mil och skulle isåfall haft en rackarns tur att komma till Västervik precis. Sen stod den 3dagar medans jag hällde i mig sprit. Täckte över hojjen men det blåste av när det regnade som värst.

  8. #8
    OK Chopper

    Va har du för storlek/ Amp på batteri? Litet 5 A Biltema?
    Har sett detta förut i choppers, EVO har 32 Amp laddning som laddar ihjäl små batterier
    Måste vara minst 14-15 A och hyfsat stort f att klara laddn

    O

  9. #9
    Problemet sitter i tändningslåset , den går när jag tjuvkopplar den. Tack för alla svar :-)

Liknande ämnen

  1. stannar ved gassläpp
    Av Terminator i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-06-13, 14:33
  2. VIKTIGT! Problem efter uppdateringen av forumet 4.1.4 ? LÄS HÄR
    Av admin i forum Forumnyheter, önskemål, hjälp och synpunkter
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-06-12, 23:01
  3. Shovelhead 1340 Turbo
    Av Shovel1340 i forum Custom & Byggen
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-04-27, 21:44
  4. vinande ljud från höger sida efter kambyte.
    Av slicerman i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-04-27, 21:23
  5. byte till revtech110" från 1340
    Av Glenn i forum Custom & Byggen
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-22, 18:25

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •